کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش بینی کاهش قیمت دلار پس از پایان موسم حج


کد خبر : ۳۹۰۹۲دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۱۰۲۰۳۶ بازدید

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:در شرایطی که قیمت ارز با افزایش محسوسی روبرو می شود باید با اعمال مدیریت صحیح ...

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:در شرایطی که قیمت ارز با افزایش محسوسی روبرو می شود باید با اعمال مدیریت صحیح مانع از جولان سوداگران ارز در بازار شد.

رحیم زارع درخصوص روند صعودی نرخ دلار، گفت: در چند روز گذشته قیمت ارز با روند صعودی روبرو شده است که تداوم این وضعیت در اقتصاد کشور چالش ایجاد می کند و می تواند حتی در کوتاه مدت، بازار را با مشکل جدی مواجه کند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قیمت دلار در کشور تحت تاثیر مولفه های اقتصادی و روانی بوده و در روزهای گذشته که قیمت این ارز در کشور روند صعودی را طی کرده، نیز متاثر از رشد تقاضا در بازار و اخبار سیاسی بوده است.

وی ادامه داد:افزایش نرخ دلار در رشد قیمت سایر ارزها تاثیرگذار بوده است که البته این افزایش نرخ ارز، متاثر از موضوع سفر حج، حجاج ایرانی در این روزها بوده و بطور طبیعی در رشد تقاضا برای ارز تاثیرگذار بوده است.

زارع در ادامه گفت و گو با انتقاد از تداوم بدعهدی آمریکایی ها در اجرای برجام، افزود:تحریم های اخیر مجلس آمریکا که نقض برجام محسوب می شود و تاثیرات روانی در بازار ارز داشته است .

وی افزود:گاهی انتشار اخبار غیرموثق مانند عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات نفت و پتروشیمی و میعانات گازی نیز بازار را تحت تاثیر قرار می دهد که البته براساس اطلاعات داده شده وضعیت اینگونه نیست و مانعی برای ورود ارز حاصل از صادرات محصولات مذکور به کشور وجود ندارد.

زارع با تاکید بر لزوم یکسان سازی نرخ ارز افزود:در شرایطی که قیمت ارز با افزایش محسوسی روبرو می شود باید با اعمال مدیریت صحیح مانع از جولان سوداگران ارز در بازار شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:از بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت انتظار می رود بازار ارز را کنترل کنند، البته پیش بینی می شود بازار ارز بعد از کاهش تقاضای ارزی حجاج، به ثبات نسبی بازگردد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها