کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هر زائر چقدر ارز می‌تواند به عربستان ببرد؟


کد خبر : ۳۹۰۶۱دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶:۰۵۴۶۸ بازدید

در آستانه اعزام زائران ایرانی به عربستان برای شرکت در مناسک حج، سازمان حج و زیارت توصیه‌هایی را برای فرودگاه مبدا و مقصد زائران ارائه کرده و ...

در آستانه اعزام زائران ایرانی به عربستان برای شرکت در مناسک حج، سازمان حج و زیارت توصیه‌هایی را برای فرودگاه مبدا و مقصد زائران ارائه کرده و از آنها خواسته است حتی‌المقدور از همراه آوردن لپ‌تاپ، تبلت و لوازم جانبی از جمله کارت حافظه خودداری شود و در صورت نیاز مبرم حتما آنها را از هرگونه فیلم، عکس و نرم‌افزار پاک کرده تا هنگام ورود به عربستان موجب حساسیت و یا تفتیش نشود.

همچنین از آوردن مدارکی چون کارت ملی، شناسنامه و کارت‌های بانکی و اعتباری خودداری کنند. به گزارش ایسنا، امسال همان‌طور که سازمان حج و زیارت اعلام کرده، بار زائران ۴۸ ساعت قبل از ورود به فرودگاه منتقل خواهد شد و هیچ‌باری هنگام سوار شدن به هواپیما تحویل گرفته نمی‌شود. چمدان‌ها باید از طرف نمایندگان کاروان‌ها تهیه شود و به یک اندازه باشد. هر حاجی تنها می‌تواند دو چمدان به ابعاد ۳۰×۴۰×۶۵ و ۲۵×۳۵×۶۰ همراه خود داشته باشد و حتما روی چمدان‌ها مشخصات زائر و کاروان نوشته شود. وزن هر چمدان نباید بیش از ۲۰ کیلوگرم باشد و توصیه شده از قرار دادن اشیا گران‌قیمت در داخل چمدان‌هایی که به قسمت بار تحویل داده می‌شوند خودداری شود، چرا که شرکت‌های بیمه و هواپیمایی مسئولیتی را در قبال مفقود شدن اشیای قیمتی قبول نکردند. همچنین کارت واکسن مننژیت نباید داخل این چمدان‌ها قرار داده شود. بار حجاج ۴۸ ساعت قبل در محلی که مدیر کاروان اعلام کرده جمع‌آوری می‌شود و یک‌جا به فرودگاه مبدا‌ می‌رود.

تحویل بار هنگام پرواز توسط حاجی امکانپذیر نیست. زائران فقط می‌توانند ساک دستی به ابعاد ۲۰×۳۰×۳۵به وزن پنج کیلوگرم با خود به داخل هواپیما ببرند. حرکت به سمت فرودگاه کاروانی انجام می‌شود، زمان و مکان نیز از قبل توسط مدیر کاروان اعلام خواهد شد. هر کاروان چهار ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه حاضر باشد. توصیه شده از آوردن چمدان‌ها و بسته‌های اضافی خودداری شود، چون شرکت‌های هواپیمایی به هیچ‌وجه آنها را حمل نمی‌کنند. با توجه به شرایط پروازها درخواست شده از حمل وسایل قیمتی، طلا و جواهرات، اوراق بهادار، گواهینامه، شناسنامه، کارت‌های ملی و اعتباری، خوراکی‌ها و لوازم بهداشتی غیرضروری و کتاب‌های نامرتبط خودداری شود. بردن بسته‌های اضافی، نایلون، پتو و مایعات نیز به داخل هواپیما ممنوع است. در عربستان نیز پس از ورود به فرودگاه مقصد توصیه شده زائران یک کاروان در محلی که مدیر از قبل مشخص کرده منتظر بمانند و گذرنامه، بلیت، برگه ویزا و کارت ورود به عربستان (بلطاعه الدخول) را از مدیر کاروان دریافت کنند. به بانوان نیز توصیه شده با حجاب کامل و همراه با شالی که مزین به آرم سازمان حج و زیارت ایران است در عربستان حاضر شوند تا مسئولان کاروان زائران خود را در بین انبوه جمعیت شناسایی کنند. هنگام ورود به عربستان کارت شناسایی مربوط به حاجی باید همراه باشد، چرا که در صورت نداشتن آن پلیس عربستان مانع ورود به این کشور می‌شود.

طبق قوانین عربستان نیز هر زائر می‌تواند حداکثر 5هزار ریال سعودی یا معادل آن را همراه داشته باشد و توصیه موکد شده که از همراه داشتن مبلغی بیش از این اجتناب شود. امسال قرار است ۸۶‌هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی به عربستان اعزام شوند که سفر آنها دو روز دیگر یعنی از نهم مرداد آغاز خواهد شد. زائران ایرانی برای نخستین بار از مچ‌بندهای الکترونیکی تولید داخلی استفاده می‌کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل اقدامات لازم برای آنان انجام پذیرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها