کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

5G ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات رونمایی شد


کد خبر : ۳۸۶۵۲پنجشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۱۵۳۴۵۲ بازدید

در آستانه راه‌اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات و با حضور وزیر، معاونان و مدیران وزارت ارتباطات، استاندار تهران و مدیران ایرانسل، از 23 پروژه و ...
5G ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات رونمایی شد5G ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات رونمایی شد

در آستانه راه‌اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات و با حضور وزیر، معاونان و مدیران وزارت ارتباطات، استاندار تهران و مدیران ایرانسل، از 23 پروژه و دستاورد این شرکت در فاز سوم این شبکه رونمایی شد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم رونمایی از پروژه های ایرانسل در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات، با بیان این که باید زیرساخت‌های ICT بستری برای تحول صنعت و سایر حوزه‌ها باشد، گفت: تکنولوژی ما باید علاوه بر خدمت در حوزه خودمان، در حوزه‌های صنعتی نیز متمرکز باشد و برای این کار لزوم سرمایه‌گذاری خارجی احساس می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از IT در صنعت و سایر حوزه‌ها افزود: امروز اینترنت، کلود و ۵G همه در خدمت صنعت قرار گرفته است و ما باید بستری باشیم برای تحول صنعت کشور. با زیرساختی که امروز آماده شده می‌توانیم در صنعت جهش داشته باشیم و این آمادگی باید در وزارت ارتباطات وجود داشته باشد.

همچنین دزفولی، مدیر عامل ایرانسل هم در مراسم گفت: یکی از دستاورد های شبکه ملی اطلاعات محاسبه ترافیک داخل با تعرفه نیم‌بهاست.

وی با اشاره به بهره برداری آزمایشی از نخستین شبکه رادیویی مبتنی بر تکنیک‌های ۵G افزود: اینکه تا به امروز ادعای ۵G نکرده‌ایم به این دلیل بوده که هنوز پروانه آن صادر نشده و استانداردهای آن در داخل کشور معرفی نشده‌اند  ولی امروز در حضور وزیر ارتباطات از آخرین فناوری روز ۵G رونمایی می‌کنیم.

مدیر عامل ایرانسل همچنین گفت: این پروژه از مهرماه ۱۳۹۵ به صورت آزمایشی انجام شده و با دانشگاه ‌ها در این خصوص همکاری کرده و در ابتدای ۱۳۹۶ نیز تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه ۵G با یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مخابراتی نهایی کرده‌ایم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها