کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تهرانی‌ها بیشترین و سمنانی‌ها کمترین دارندگان سهام عدالت


کد خبر : ۳۸۴۶۴شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶:۴۹۶۸۱ بازدید

درحالی‌ که حدود چهارماه پیش یعنی اواسط اسفندماه سامانه سهام عدالت رونمایی شد، آمارها حاکی از آن است که استان سمنان ...
تهرانی‌ها بیشترین و سمنانی‌ها کمترین دارندگان سهام عدالتتهرانی‌ها بیشترین و سمنانی‌ها کمترین دارندگان سهام عدالت

شهروند| درحالی‌ که حدود چهارماه پیش یعنی اواسط اسفندماه سامانه سهام عدالت رونمایی شد، آمارها حاکی از آن است که استان سمنان با ۳۷۲‌ هزار و ٨٩٧ نفر کمترین و استان تهران با ٥‌ میلیون و ٦٤٣‌ هزار و ٢٤٣ نفر بیشترین مشمولان سهام عدالت در کشور را دارند.

طرح توزیع سهام عدالت از ‌سال ٨٥ در کشور اجرایی شد و شمار مشمولان طرح سهام عدالت حدود ٤٩‌میلیون و ١٣٢‌هزار و ٢٥١ نفر و ارزش کلی سهام آنها ٤٧٦‌هزار و ١٨٣‌میلیارد و ٦٠‌میلیون ریال برآورد شده است. البته براساس آمارها، حدود ٢‌میلیون نفر از این تعداد تاکنون فوت شده‌اند و براین اساس، مشمولان سهام عدالت در قید حیات ٤٧‌میلیون و ٢١٠‌هزار و ٦٥٨ نفر هستند.

آمار این تعداد مشمولان سهام عدالت در سه طبقه‌بندی جمعیتی به تفکیک هر استان نشان می‌دهد که ١٣ استان کشور کمترین تعداد مشمولان سهام عدالت را دارند و مشمولان سهام عدالت در هر یک از این ١٣ استان کشور کمتر از یک‌میلیون نفر هستند. در این میان سمنان با ٣٧٢٩٧٨ نفر، ایلام با ٥١٠٥٧٧ نفر، کهگیلویه وبویراحمد با ٥٣٥٢٩٣ نفر، بوشهر با ٥٨٦٧٣٩ نفر، یزد با ٥٩١٩١٠ نفر، خراسان‌جنوبی با ٦٢١٤١٩ نفر، خراسان‌شمالی با ٦٤٣٦١٤ نفر، قم با ٦٧٠٨٢٨ نفر، چهارمحال‌وبختیاری با ٧١٧٥٩٦ نفر، قزوین با ٧٣٤٧٣٨ نفر، زنجان با ٧٦٣٦٦٨ نفر، مرکزی با ٨٣١٩٤٥ نفر و اردبیل با ٩٤٦٥٤٠ نفر ١٣ استانی هستند که کمترین میزان مشمولان سهام عدالت را تاکنون دارند. همچنین چهار استان کشور یعنی تهران با ٥٦٤٣٢٤٣ نفر، خراسان رضوی با ٣٨٧٩٥٠٨ نفر، فارس با ٣٢٠٩٩٥٤ نفر و خوزستان با ٣٠١٧٠٥١ نفر به ترتیب بیشترین تعداد مشمولان سهام عدالت را دارند و تعداد مشمولان در هر یک از این ٤ استان کشور بیش از سه‌میلیون نفر است. همچنین ١٣ استان کشور بین یک تا سه‌میلیون نفر مشمول سهام عدالت دارند که هرمزگان با ١٠٢٣٢٣٤ نفر، کردستان با ١١٥١٢٨٣ نفر، گلستان با ١٣٣٢٧٨٥ نفر، همدان با ١٣٥٩٧٤٣ نفر، کرمانشاه با ١٣٨٣٩٥٤ نفر، لرستان با ١٥١٨٠٨٣ نفر، سیستان و بلوچستان با ١٧٤٦٤٨٨ نفر، گیلان با ١٨٣٦٥٢٩ نفر، کرمان با ١٨٥٩٠٩٢ نفر، آذربایجان‌غربی با ٢١٩٨٧١٧ نفر، مازندران با ٢٢٦٧٨٢٩ نفر، اصفهان با ٢٥٤٦٠٣٨ نفر و آذربایجان‌شرقی با ٢٧٠٧٢٧٠ نفر در این رده‌بندی قرار می‌گیرند.

ارزش سهام تخصیصی اولیه به هرنفر در زمان ثبت‌نام یک‌میلیون تومان بوده است. ارزش روز سهام متناسب با افزایش یا کاهش ارزش سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر در نوسان است. با این حال، می‌توان با تخمین مناسب، اعلام کرد که ارزش روز این سهام حدود ۲ برابر ارزش زمان واگذاری (تخصیص اولیه) است. هرچند که به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی مشمولین از طرح افزایش سرمایه سهام عدالت استقبال چندانی نکرده‌اند و به همین علت ارزش سهام اغلب مشمولان همان ۴۷۲‌هزار تومان مندرج‌شده در صورتحساب است. به گفته پوری‌حسینی، تنها ۵‌میلیارد تومان که در مقابل ۲۶‌هزار و ۶۰۰‌میلیارد تومان رقم بسیار اندکی است، اقدام به افزایش سرمایه سهام خود کرده‌اند و به همین دلیل ارزش سهام این افراد در هنگام فروش نیز تفاوت چندانی نخواهد داشت.

بنا به آخرین اعلام رئیس سازمان خصوصی‌سازی تاکنون ۲۵‌ میلیون نفر صورتحساب از سامانه سهام عدالت دریافت کرده‌اند و ۱۶‌ میلیون نفر نیز شماره شبا به سامانه سهام عدالت ارایه کرده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها