کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تائید و تکذیب‌ها درباره ثبت سند خودرو ادامه دارد


کد خبر : ۳۸۴۲۰پنجشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰:۱۱۴۵۹۸ بازدید

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 گفت که نقل و انتقال خودرو به صراحت قانون بر عهده دفاتر اسناد رسمی است و به موجب قانون مالیات‌های مستقیم ...

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 گفت که نقل و انتقال خودرو به صراحت قانون بر عهده دفاتر اسناد رسمی است و به موجب قانون مالیات‌های مستقیم، دفاتر اسناد رسمی موظف‌اند وجوهات و عوارض دولتی را از متعاملین بگیرند و به حساب خزانه دولت بریزند.

فرهاد تجری نایب رئیس کمیسیون اصل 90 در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه رفع الزام به اخذ سند مالکیت خودرو از دفاتر اسناد رسمی، مستلزم طی فرایند قانونی لازم است، اظهار داشت: نقل و انتقال خودرو به موجب صراحت ماده 29 قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی به عهده دفاتر اسناد رسمی است و به موجب قانون مالیات‌های مستقیم، دفاتر اسناد رسمی موظف‌اند وجوهات و عوارض دولتی را از متعاملین بگیرند و به حساب خزانه دولت بریزند.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 تأکید کرد که بر اینکه بالغ بر 85 درصد این وجه به حساب خزانه دولت ریخته می‌شود و هیچ ربطی به خود دفاتر اسناد رسمی ندارد.

تجری همچنین با تکذیب خبر منتشرشده مبنی بر نامه رئیس مجلس درباره عدم الزام اخذ سند مالکیت خودرو از دفاتر اسناد رسمی گفت: رئیس مجلس به امور غیرقانونی مجوز نداده و آن را تأیید نخواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها