کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نصب بزرگترین باتری قابل شارژ جهان در جنوب استرالیا


کد خبر : ۳۸۳۲۶سه شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱:۰۹۱۶۲۳ بازدید

​​​​​​​قرار است در ایالت استرالیای جنوبی تا پایان سال 2017 بزرگترین باتری قابل شارژ جهان نصب شود. تسلا، شرکت تولیدکننده خودروهای برقی ...
نصب بزرگترین باتری قابل شارژ جهان در جنوب استرالیانصب بزرگترین باتری قابل شارژ جهان در جنوب استرالیا

​​​​​​​قرار است در  ایالت استرالیای جنوبی تا پایان سال 2017 بزرگترین باتری قابل شارژ جهان نصب شود. تسلا، شرکت تولیدکننده خودروهای برقی، و نئون، شرکت فعال در عرصه انرژی‌های تجدیدپذیر، در این اقدام "تاریخی" سهیم‌اند.

شرکت تسلا، متخصص تولید خودروهای برقی، اعلام کرد که بزرگترین باتری قابل شارژ جهان برای ذخیره انرژی تجدیدپذیر در ایالت استرالیای جنوبی نصب خواهد شد. به گفته سخنگوی این شرکت آمریکایی این باتری قابل شارژ توانایی ذخیره برق ۱۲۹ مگاوات ساعت را دارد. این میزان برق برای رساندن روشنایی به حدود ۳۰ هزار خانه کافی است.

استرالیای جنوبی نیروگاه‌های سوخت فسیلی‌اش را کاملا تعطیل کرده و هم‌اکنون برای تولید برق از انرژی بادی استفاده می‌کند.

قرار است از باتری قابل شارژ عظیم به عنوان بک‌آپ (پشتیبان) در مواقع اضطراری که بادی نمی‌وزد، بهره‌گیری شود.

جی ودریل، نخست وزیر استرالیا، گفته است که این باتری استرالیای جنوبی را در برابر بحران ‌انرژی‌ای که از جمله در سپتامبر سال ۲۰۱۶ منجر به فرو رفتن ایالت استرالیای جنوبی در خاموشی شد، حفاظت خواهد کرد.

در این پروژه شرکت آمریکایی تسلا، شرکت فرانسوی نئون که در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر فعال است، شرکت برق استرالیا و ایالت استرالیای جنوبی با یکدیگر همکاری دارند.

الون ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، در توییتی اعلام کرد که به محض آنکه توافقی مشخص حاصل شود، تسلا باتری قابل شارژ عظیم لیتیومی - یونی را در عرض مدت ۱۰۰ روز خواهد ساخت.

دولت استرالیا در آغاز سال جاری میلادی اعلام کرده بود که قصد دارد تا در حدود ۵۵۰ میلیون دلار استرالیا در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کند. بخشی از این سرمایه‌گذاری قرار است صرف تولید گاز و بخشی دیگر از آن صرف تولید برق شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها