کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سندسازی برای واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی/ واردات 1280 خودرو آمریکایی به کشور


کد خبر : ۳۸۳۰۳سه شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸:۵۴۳۷۰۱ بازدید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به بهانه‌های مختلف ازجمله محرمانه بودن قراردادها از ورود مجلس به موضوع قراردادهای بین‌المللی جلوگیری می‌شود.
سندسازی برای واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی/ واردات 1280 خودرو آمریکایی به کشورسندسازی برای واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی/ واردات 1280 خودرو آمریکایی به کشور

نادر قاضی‌پور در باره شفافیت قرارداد‌های بین‌المللی خودروسازها، گفت: مجلس شورای اسلامی در زمینه قراردادهای بین‌المللی دولت با چالش مواجه شده است چرا که گاهی اوقات گفته می‌شود که این قراردادها محرمانه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولتی‌ها به سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص مفاد قراردادهای بین‌المللی پاسخ‌های کلی داده می‌شود، گفت: کارگروه حمایت از تولید داخلی و رفع موانع تولید در جلسه امروز (سه شنبه 20 تیرماه) قراردادهای بین‌المللی خودروسازها را مورد برررسی قرار می دهد.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه طبق قوانین شورای رقابت گروهای خودروسازی سایپا و ایران‌خودر نمی‌توانند به‌صورت ضربدری با هم شراکت داشته باشند، افزود: هیچ شرکت ثالثی نمی‌تواند به‌صورت همزمان با این دو گروه خودروسازی سهم مدیریتی و قرارداد شراکتی داشته باشد.

وی اضافه کرد: قائم مقام شرکت پژو سیتروئن به‌صورت همزمان دو قرارداد همکاری را با گروهای صنعتی ایران‌خودرو و سایپا امضا کرده که مسئله خلاف قانون است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمستان سال 94 هر دو شرکت اعلام کردند که با شرکت پژو همکاری می‌کنند، تصریح کرد: پژو در همکاری با گروه‌های خودروساز ایرانی به دنبال انتقال تکنولوژی نیست بلکه با توجه به ظرفیت بازار بکر ایران برای ماشین‌های خارجی به دنبال جبران افت تولید خود است و بازار ایران پذیرای یک میلیون از تولیدات پژو می‌شود.

قاضی‌پور، ادامه داد: شرکت پژو باید ابتدا از ملت ایران به جهت بدعهدی‌های خود همانند شرکت توتال عذر‌خواهی وغرامت رفتار خود را پرداخت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب مدیران گروهای صنعتی ایران‌خودر و سایپا توسط دولت یک رفتار انحصاری است، افزود: بیش از 90درصد از بازار خودرو کشور را دو گروه صنعتی تامین می‌کنند، معتقد هستیم که خودروسازان باید خودرو مورد نیاز تمام طیف‌های جامعه را تولید کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشور دارای قطعه سازان بسیار خوبی است، اظهار داشت: توان تولید خودرو کشور در حال‌ حاضر 1 میلیون و 500هزار خودرو است؛ در حالی که در سال 90 میزان تولید خودرو بیشتر از میزان فعلی بود و طبق گفته مسئولین این میزان باید به 5 میلیون خودرو در سال می‌رسید.

 قاضی‌پور با اشاره به اینکه بحث دیگری که در زمینه خودرو وجود دارد بحث واردات خودروهای آمریکایی است، افزود: 1280 دستگاه خودرو آمریکایی توسط واردکنندگان به کشور وارد شده که نیروی انتظامی آنها را شماره‌گذاری نکرده واین اقدام صحیحی است.

وی خاطر نشان کرد : واردات خودروهای لوکس اختلاف طبقاتی را ایجاد می‌کند و ما باید مردم را به استفاده از خودرو تولید ملی دعوت کنیم گردش مالی استفاده از خودرو تولید داخل به جیب مردم باز می‌گردد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام مخالفت با واردات خودروهای بی‌کیفیت چینی، گفت: قیمت خودروهای وارداتی بسیار بالا است و واردکنندگان سود بسیار کلانی را دریافت می‌کنند و همچنین واردکنندگان برای فرار از پرداخت تعرفه‌ واردات خودروهای لوکس با سندسازی  خودرو 3800 سی‌سی را به اسم خودرو 2450 سی‌سی وارد می‌کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها