کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عقب‌گرد 34 واحدی شاخص کل بورس تهران


کد خبر : ۳۷۹۲۰یکشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹:۵۳۵۹۶ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملات متعادل و با افزایش عرضه سهام بودند که با وجود نوسانی شدن بازار ارز، بورس بازها به دنبال فرصت فروش در بازار بودند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز شنبه 11 خرداد ماه 96 با کاهش 34 واحدی روی رقم 78 هزار و 765 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 20 واحدی عدد 17 هزار و 160 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 108 واحدی به رقم  85 هزار و 880  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با کاهش 20 واحدی به رقم  54 هزار و 323  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 95 واحدی عدد 176 هزار و 494  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 3 واحدی به 900 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت اصفهان با 17 واحد ،گروه مپنا با 16 واحد و توسعه معدنی و صنعتی صبا نور با 14  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 16 واحد ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 9 واحد و سرمایه گذاری غدیر با 8 واحد کاهش  بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 104 میلیارد تومان نمایش داده شد ناشی از دست به دست شدن بیش از 366 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 32 هزار و 718  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های قند لرستان، فرآورد‌ه‌های غذایی و قند پیرانشهر، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی، پتروشیمی شیراز، حق تقدم خرید سهام مدیریت انرژی امید تابان هور، لیزینگ صنعت و معدن، تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، بهمن دیزل، بانک حکمت ایرانیان از سوی ناظر بازار بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، نفت سپاهان، اوراق رهنی بانک مسکن، توسعه اقتصادی آرین، گاز لوله، فروسیلیس ایران، لعاب‌ایران، حق تقدم خرید سهام لبنیات پاستوریزه پاک متوقف شدند.

بر اساس این گزارش امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد بیش از 175.5 میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزشی بیش از 30 میلیارد تومان کد به کد شد.

 همچنین بیش از 41 میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش کمتر از 7 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. در پتروشیمی جم اما اندکی بیش از 15 میلیون سهم به ارزش کمتر از 14 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

همچنین بیش از 8 میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان با هدف تجمیع سهام کد به کد شد. در عین حال امروز 3.5 میلیون سهم حق تقدم خرید سهام البرز دارو به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی معاملاتی متعادل اما کم‌حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشست که با وجود تداوم نوسان قیمت دلار در بازار آزاد و در عین حال خودنمایی قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی اما شرایط فعلی فرصتی برای عرضه سهام و جابه‌جایی دارایی‌های مالی در پرتفوی می‌دانستند.

هر چند که بازار با فروشنده‌های پرقدرتی مواجه نیست اما وضعیت کنونی تالار شیشه‌ای نشان می‌دهد که همچنان نمی‌توان به فردای سهم‌های بزرگ بازار دلخوش کرد. 

در این بین برخی تک‌سهم‌ها همچنان میزبان فعالیت‌های سفته‌بازی از سوی اندک معامله‌گران حقیقی خود هستند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها