کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کره‌شمالی خواستار مذاکرات با کره‌جنوبی شد


کد خبر : ۳۷۶۹۵یکشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳:۴۵۷۰۰ بازدید

کره شمالی از همسایه جنوبی خود خواسته است تا مذاکرات بدون شرط را آغاز کنند.

کره شمالی از همسایه جنوبی خود خواسته است تا مذاکرات بدون شرط را آغاز کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از گلوبال تایمز، کره شمالی از کره جنوبی خواسته است تا مذاکرات بدون شرط توقف برنامه هسته‌ای و موشکی را آغاز کنند.

کره جنوبی پیش از این خواستار از سرگیری مذاکرات با کره شمالی شده بود ولی توقف برنامه های موشکی و هسته ای را پیش شرط اصلی آغاز مذاکرات اعلام کرده است.

شورای مشورتی برای آشتی ملی کره شمالی درخواست مذاکره را مطرح کرده است. ارگان رسمی کره شمالی که مسئول ارتباط با کره جنوبی است، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: آیا شما آماده مذاکره با کره شمالی هستید، بدون مطرح کردن مساله هسته‌ای؟ مقام های کره جنوبی از این مساله ابایی ندارند که اعلام کنند خواستار تشدید فشار و تحریم علیه کره شمالی هستند.

این شورا در ادامه افزود: سایر درخواست ها برای همکاری در زمینه آشتی ملی عبارتند از توقف همکاری نظامی با آمریکا، پایان دادن به همکاری با کشورهای خارجی درباره مسائل کره، رد تحریم های سازمان ملل و آزادسازی ده ها شهروند کره شمالی.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرده است که سئول آماده مذاکره با پیونگ یانگ است اگر این کشور برنامه های موشکی و اتمی اش را متوقف کند.

رئیس جمهور کره جنوبی که قصد دارد به زودی به واشنگتن سفر کرده و با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفتگو کند، در مصاحبه با رویترز تصریح کرد: تحریم های قاطع و مستحکم باید علیه کره شمالی اعمال شود؛ اگر این کشور ششمین آزمایش اتمی را انجام دهد یا یک موشک بالستیک بین قاره‌ای را آزمایش کند.

وی در ادامه گفت: تحریم ها باید به اندازه کافی قدرتمند باشد که مانع از اقدامات بیشتر تحریک آمیز کره شمالی شود. تحریم ها باید به اندازه کافی مستحکم باشد که کره شمالی متوجه شود مسیری که در آن قرار دارد، اشتباه است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها