کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خرمای درجه‌ یک ایرانی با بسته‌بندی پاکستانی!


کد خبر : ۳۷۳۹۰شنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۲۶۱۹۲۴ بازدید

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه خرمای ایرانی بنام برخی از کشورهای همسایه در بازار جهانی بفروش ...

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه خرمای ایرانی بنام برخی از کشورهای همسایه در بازار جهانی بفروش می رسد،گفت: عدم بسته بندی استاندارد،خرمای ایرانی  را با برند پاکستانی روانه بازارمی‌کند.

حبیب الله نیکزادی پناه درباره وضعیت فروش خرمای ایرانی در بازار جهانی به‌نام برندهای  کشورهای همسایه،گفت: عدم بسته بندی و توسعه صنایع تبدیلی خرما ضررهای بسیاری به اقتصاد خرماداران واردکرده است، زیرا ما شاهد این موضوع هستیم؛که برخی از کشورها خرمای درجه سه و چهار ایرانی را پس از تبدیل به محصولات متنوع با برند اختصاصی کشورشان روانه بازارمصرفی میکنند.

 نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بارها تذکردادیم که می بایست سرمایه گذاری بر روی صنایع تبدیلی تولیدات کشاورزی  بویژه برای محافظت از محصولات استراتژیک و برندکشاورمان عملیاتی شود، تصریح کرد:اگر اقدامات کارآمدی در زمینه  توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی از سوی دولت اتخاذنشود، علاوه  برظلم  به اقتصادکشور، وضعیت تولیدکننده و تاجران  را در صنعت کشاورزی  با مشکلات  عدیده  ای روبرو می کنیم.

نیکزادی پناه افزود: برای ماندگاری در بازار جهانی خرما باید این محصول منحصربه فرد ایرانی را  باید رعایت استانداردهای جهانی، فرآوری و بسته بندی کنیم تا بتوان خرما ایرانی را با برند ایرانی صادر کنیم تا بتوانیم جایگاه مناسبی در بازار جهانی خرما به نفع کشورمان رقم بزنیم.

 وی ادامه داد: بسته بندی خرما باید طبق ذائقه مشتریان  عملیاتی شود تا بتوان مشتریان خارجی را برای خرید خرمای ایرانی به طریق پایدار  ترغیب کنیم تا بازار خرما به تعادل تولید و صادرات برسد.

 عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه  بسته بندی بی کیفیت خرما کمتر از  فروش فله ای نیست، یادآورشد:  در واقع  بسته بندی نامناسب چوب حراج بربازارخرما است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها