کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طرح معامله‌گران غیر‌رسمی ارز شکست خورد


کد خبر : ۳۷۲۹۱پنجشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰:۵۸۱۳۰۳ بازدید

روز چهارشنبه، سومین افت متوالی دلار به ثبت رسید تا قیمت این ارز برای دومین روز پیاپی در محدوده 3720 تومان نوسان کند. در پنجمین روز ...

روز چهارشنبه، سومین افت متوالی دلار به ثبت رسید تا قیمت این ارز برای دومین روز پیاپی در محدوده 3720 تومان نوسان کند. در پنجمین روز هفته، شاخص بازار ارز با 3 تومان کاهش روی قیمت 3724 تومان قرار گرفت. این کمترین بهای این ارز در سال 96 بود و موجب شد قیمت آن تا تاریخ 18‌اسفند سال گذشته عقبگرد کند.

با وجود افت دلار، بازار ارز روز گذشته یک تفاوت مهم با دو روز پیش از آن داشت. به گفته فعالان، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، معامله‌گران غیررسمی ترجیح دادند در ساعات ابتدایی روز بیشتر در موقعیت فروش قرار بگیرند و پس از آنکه قیمت کمی در محدوده 3 هزار و 720 تومان پایین‌تر رفت، تغییر موقعیت داده و با افزایش مقدار خرید زمینه‌ساز افزایش قیمت شوند. معامله‌گران در 2 روز یاد شده در حالی که دامنه نوسانات محدود بود، سعی کردند با استفاده از این شیوه کسب سود کنند. با این حال، شرایط بازار در پنجمین روز هفته فرق می‌کرد. در بیست و پنجمین روز خردادماه، قیمت دلار بار دیگر از ابتدای روز در مسیر کاهشی قرار گرفت، ولی این بار با بازگشت قیمت خاصی همراه نشد، عاملی که طرح دو روزه نوسان‌گیران ارزی را خنثی کرد. به گفته برخی بازیگران ارزی، روز گذشته فروشنده‌ها قدرت بیشتری در بازار داشتند و میزان عرضه افزایش یافته بود. در این میان، ادامه روند ریزشی موجب شد بخشی از معامله‌گران از بازار خارج شوند. کاهش بهای نرخ حواله درهم و افت ارزش دلار در کشورهای همسایه از عوامل دیگری بودند که مانع از بازگشت قیمت و نوسان‌گیری معامله‌گران غیررسمی شدند.

روز چهارشنبه، در حالی سومین افت پیاپی دلار به ثبت رسید که سکه تمام بهار آزادی پس از 2 کاهش متوالی تغییر مسیر داد. سکه که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 2 کاهش هزار تومانی را تجربه کرده و وارد کانال یک میلیون و190 هزار تومان شده بود، روز چهارشنبه با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان بازگشت. به گفته فعالان، سکه در حالی تحت فشار قیمت دلار بود که افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی موجب افزایش خریدها در بازار داخلی شد. اونس طلا روز چهارشنبه تا ساعت 3 بعدازظهر تا قیمت هزار و 267 دلار بالا رفت، حال آنکه پیش از این با نوسانات کاهشی در افت قیمت سکه نقش داشت.

 

برگشت از سقف

روز چهارشنبه، دلار معاملات خود را با افزایش قیمت نسبت به روز سه‌شنبه آغاز کرد، ولی در ادامه روز به سرعت در مسیر کاهشی قرار گرفت. در پنجمین روز هفته، شاخص بازار ارز معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 730 تومان آغاز کرد که افزایشی 3 تومانی نسبت به قیمت روز سه‌شنبه داشت. در حالی که شروع افزایشی دلار در محدوده 3 هزار و 730 تومان عده‌ای از معامله‌گران غیررسمی را به رشد بیشتر امیدوار کرده بود، این ارز تنها 15 دقیقه در این محدوده دوام آورد و به سرعت راه کاهشی را در پیش گرفت. پس از اینکه حدود ساعت 2 ظهر، دلار به نقطه 3 هزار و 724 تومان رسید، مقاومت در بازار ارز بالا رفت و این ارز روی همین نقطه به کار خود پایان داد. دلار در حالی روز چهارشنبه، کاهش قیمت را تجربه کرد که عده‌ای از معامله‌گران تصمیم گرفتند همراه روند کاهشی بازار نشوند.

به گفته فعالان، گروهی از معامله‌گران اعتقاد داشتند نباید تحت تاثیر افزایش فروش‌ها، ارز خود را عرضه کنند؛ چراکه در روزهای آینده همچنان احتمال رشد قیمت وجود دارد. این عده بیشتر تماشاچی جو و روند بازار بودند. در این حالت، بعضی از این بازیگران نیز اعتقاد داشتند دلار به اعداد جدیدی نیاز دارد. به گفته آنها، مدت‌ها است که قیمت این ارز در محدوده 3هزار 720 و 3هزار و 730 تومان نوسان کرده است. در این وضعیت، به باور آنها نیاز است قیمت در محدوده‌های دیگری نوسان کند تا هیجان به معامله‌گران غیررسمی بازگردد. البته روند کاهشی دلار در روزهای اخیر و کاهش نوسانات آن در سال 96 نیز موجب شده است که گروهی از نوسان‌گیران چشم‌انداز مناسبی را پیش روی خود نبینند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها