کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تسویه طلب قدیمی ایران از شرکت نپالی با تحریم هوایی قطر


کد خبر : ۳۷۲۴۴سه شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲:۱۹۷۱۴۹ بازدید

شرکت نپال ایرلاینز که چندین سال بدهی خود به ایران را پرداخت نکرده بود با تحریم هوایی قطر مجبور شد از حریم هوایی ایران استفاده کند و ...

شرکت نپال ایرلاینز که چندین سال بدهی خود به ایران را پرداخت نکرده بود با تحریم هوایی قطر مجبور شد از حریم هوایی ایران استفاده کند و پس از ممانعت تهران از اجازه به هواپیمای این کشور، بدهی خود را تسویه کرد.

پس از اینکه ایران به شرکت نپال ایرلاینز به علت عدم پرداخت بدهی چندساله‌اش، اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نداد، این شرکت پروازهای کاتماندو- دوحه- کاتماندوی روز یک شنبه خود را لغو کرد.

به گفته یک منبع آگاه در شرکت نپال ایرلاینز، مبلغ بدهی به ایران 11280 یورو بوده است. از چند سال پیش، شرکت نپال ایرلاینز برای رسیدن به مقصد دوحه شروع به استفاده از مسیر پروازی امارات و مسقط کرده بود.

اکنون به علت اختلاف قطر با کشورهای عربی، این شرکت مجبور است تا در پروازهایش به مقصد قطر را از آسمان ایران استفاده کند. «ایران هفته گذشته به دو هواپیماهای این شرکت اجازه داد تا از حریم هواییش استفاده کنند، اما دیروز با اشاره به بدهی عقب‌افتاده این شرکت، از اجازه به هواپیمای این شرکت نپالی خودداری کرد.»

بر اساس این گزارش، این شرکت بدهی خود با ایران را تسویه کرده است. به گفته یک مقام نپالی، «هزینه تغییر مسیر به همراه تامین محل اقامت مسافرانی که پرواز دوحه و کاتماندو را رزرو کرده بودند از 11 هزار یورو بیشتر بوده است.»

بیش از 170 مسافر پرواز به دوحه را برای روز دوشنبه رزرو کرده بودند درحالی‌که بیش از 135 مسافر نیز قرار بود با همین پرواز به کاتماندو باز گردند.

جالب توجه است که دیگر شرکت نپالی، هیمالیا ایرلاینز، به صورت مرتب پرداخت‌های خود را به طرف ایرانی انجام می‌دهد تا از حریم هوایی ایران برای پروازهای منظم خود به دوحه استفاده کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها