کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت اسکناس‌های نو در بازار سیاه


کد خبر : ۳۷۱۵شنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۱:۲۷۳۱۶۶ بازدید

این افراد هیچ‌گونه محدودیتی برای فروش به مشتریان ندارند و این روزها که مشتریان زیادی هم دارند، با قیمت‌های بالا اسکناس‌های تانخورده را به مشتریان می‌فروشند.
قیمت اسکناس‌های نو در بازار سیاهقیمت اسکناس‌های نو در بازار سیاه

بازار سیاه خرید و فروش اسکناس نو داغ شده و دلالان این بازار هر بسته صدتایی اسکناس 10‌ هزارتومانی را یک‌میلیون‌ و 15‌ هزارتومان، اسکناس پنج‌هزارتومانی را به قیمت 520‌ هزارتومان، اسکناس دوهزارتومانی را به قیمت 215‌ هزارتومان، اسکناس هزارتومانی را به قیمت 113‌هزارتومان، اسکناس 500تومانی را به قیمت 62‌ هزارتومان و اسکناس 200 تومانی را به نرخ 33‌ هزارتومان به مشتری می‌فروشند.این افراد هیچ‌گونه محدودیتی برای فروش به مشتریان ندارند و این روزها که مشتریان زیادی هم دارند، با قیمت‌های بالا اسکناس‌های تانخورده را به مشتریان می‌فروشند. در بازار سیاه از اسکناس‌های 100، 200، 500 و هزارتومانی گرفته تا اسکناس‌های دوهزارتومانی، پنج‌هزارتومانی و حتی 10‌هزارتومانی به چشم می‌خورد.

قیمت این اسکناس‌ها نیز متفاوت است و برخی از اسکناس‌ها مانند اسکناس‌های 10‌ هزارتومانی که کمتر از سایر اسکناس‌ها متقاضی دارند، نسبت به اسکناس‌های پنج‌هزارتومانی، دوهزارتومانی و هزارتومانی کمتر است، به عبارتی نرخ اسکناس‌ها بستگی به فراگیری آنها در بازار دارد. دلالان بازار سیاه اسکناس‌های نو، این اسکناس‌ها را به‌صورت بسته‌های صدتایی به مشتریان می‌فروشند، به‌طوری‌که قیمت هر بسته اسکناس پنج‌هزارتومانی به قیمت 520‌ هزارتومان، بسته اسکناس دوهزارتومانی به قیمت 215‌ هزارتومان، اسکناس هزارتومانی به قیمت 113‌ هزارتومان، اسکناس 500 تومانی به قیمت 62‌ هزارتومان و اسکناس 200 تومانی 33‌هزارتومان فروخته می‌شود. قیمت هر بسته اسکناس صدتایی 10‌هزارتومانی نیز یک‌میلیون‌و15‌هزارتومان است، یعنی قیمت اسکناس‌ها بستگی به تعداد تقاضاهای مشتریان دارد، به‌طور مثال اسکناس‌های پنج‌هزارتومانی، دوهزارتومانی و هزارتومانی که مشتریان بیشتری دارند به قیمت‌های بالاتری هم به فروش می‌رسند. خریدوفروش اسکناس نو در حالی در بازار سیاه رونق گرفته که هنوز بانک مرکزی اسامی شعب منتخب ارایه‌دهنده اسکناس‌های نو را به مردم اعلام نکرده و طی روزهای آینده اسامی این شعب اطلاع‌رسانی خواهد شد. سال گذشته بیش از 360‌میلیاردریال اسکناس نو در تهران و دوبرابر آن در شهرستان‌ها با ترکیب‌های 500تومانی، هزارتومانی و دوهزارتومانی و پنج‌هزارتومانی برای ایام پایان سال با توجه به نیاز مردم توسط شعب منتخب بانک‌های تجارت و ملی توزیع شد.

یکی از این دلالان در مورد اینکه اسکناس‌های نو را از چه محلی تهیه می‌کنید؟ گفت: این اسکناس‌ها دست‌به‌دست می‌شود و ما نیز با قیمت‌های بالا آن را از فردی دیگر خریداری می‌کنیم که البته منشأ ورود این اسکناس‌های نو به بازار کارمندان بانکی هستند. دلال‌های عمده از طریق ارتباطات خود در بانک‌ها از طریق کارمندان بانک‌ها اسکناس‌های نو را دریافت و آن را در بازار آزاد می‌فروشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها