کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز سه شنبه 16 خردادماه 96


کد خبر : ۳۶۹۵۳سه شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۵۴۶۸۹ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه شنبه نزدیک به بالاترین سطح خود در 6 هفته اخیر ثابت باقی مانده است.

قیمت جهانی طلا که در پایان مبادلات روز دوشنبه به بالاترین سطح در شش هفته اخیر رسیده بود، امروز سه شنبه نیز نزدیک به همین سطح قیمتی تثبیت شده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش کاهش شاخص سهام در بازارهای آسیایی و کاهش انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه نیز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1286 دلار رسیده است که این رقم بالاترین رکورد از 21 آوریل به شمار می رود.قیمت هر اونس پالادیوم نیز به بیش از 849 دلار رسیده است که این بالاترین رقم از سپتامبر 2014 میلادی به شمار می رود.

شاخص سهام ام اس سی آی آسیا امروز با افت 0.2 درصدی روبرو شده است. این مساله موجب افزایش تقاضای طلا در بازارهای آسیایی شده است. تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که فعالیت در بخش خدمات آمریکا طی ماه می کاهش یافته است.

به نظر می رسد بازارهای بین المللی هنوز تحت تاثیر آمارهای اشتغال آمریکا در ماه می قرار دارد. اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته تنها 138 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

آمارهای اقتصادی منطقه یورو نیز نشان می دهد که فعالیت های تجاری کشورهای اروپایی در ماه می همچنان قوی و رو به رشد بوده است. رشد تقاضا عامل اصلی بهبود بخش تجاری منطقه یورو بوده است.

کشورهای بزرگ عربی نیز در اقدامی غیر منتظره روابط خود با قطر را قطع کرده اند. عربستان امارات متحده عربی و بحرین روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و دوحه را به حمایت از ایران و تروریسم متهم کرده اند.

به نظر می رسد اقتصاد چین در شرایط کنونی به شرایط باثباتی دست یافته است. افزایش تجارت و سرمایه گذاری و بهبود روابط اقتصادی با آمریکا تاثیر زیادی بر ثبات نسبی در اقتصاد چین داشته است.

واردات طلای هند نیز طی ماه می نسبت به سال قبل 4 برابر افزایش داشته و به بیش از 103 تن رسیده است.

تولید طلای روسیه نیز در 4 ماه نخست امسال به بیش از 68.68 تن رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به 67.75 تن رسیده بود.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و آمریکا قرار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها