کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توضیح موسسه اعتباری نور درباره شایعات ورشکستگی در فضای مجازی


کد خبر : ۳۶۸۴۱جمعه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳:۵۵۶۵۴۵۸ بازدید

به دنبال انتشار شایعه‌ای درشبکه‌های اجتماعی در خصوص موسسه مالی و اعتباری نور، صبح روز گذشته تعدادی از ...

روابط عمومی موسسه اعتباری نور با توجه به انتشار شایعات در برخی شبکه‌های اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن پاسخ به این شایعات، توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی و خصوصاً مشتریان و سپرده‌گذاران این موسسه ارائه داد.

به دنبال انتشار شایعه‌ای درشبکه‌های اجتماعی در خصوص موسسه مالی و اعتباری نور، صبح روز گذشته تعدادی از سپرده‌گذاران ایلامی با تجمع در مقابل این موسسه، استرداد سپرده‌هایشان را خواستار شدند. این درحالی است که به گفته این موسسه، حتی بزرگ‌ترین مؤسسات مالی و بانک‌های کشور در صورت مواجهه با سیل عظیم حضور سپرده‌گذاران برای استرداد سپرده‌هایشان، درروند پرداخت‌ها با مشکلاتی روبرو خواهند شد.

در توضیحات روابط عمومی موسسه اعتباری نور آمده است:

«موسسه اعتباری نور در راستای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و با حمایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی با پذیرش چهار تعاونی اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه شامل تعاونی‌های اعتباری کارسازان آینده، پیشگامان همیار یزد و صندوق‌های قرض‌الحسنه ریحانه گستر و مشیز استان کرمان در این ساماندهی مشارکت کرده و با اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی، فرایند انتقال مؤسسات مذکور به موسسه نور را آغاز کرد. این در حالی است که علیرغم پیچیدگی فرایند انتقال مؤسسات، هیچ خللی در پرداخت سود سپرده‌ها و ارائه خدمات بانکی رخ نداد.

شایان‌ذکر است که در حال حاضر موسسه اعتباری نور به لحاظ حجم منابع، در رتبه دوازدهم شبکه بانکی کشور قرار دارد و ۳۳۶ شعبه این موسسه در سراسر کشور تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند.

علاوه بر این بانک مرکزی با توجه به توانمندی این موسسه و به‌واسطه سرعت بخشی به تکمیل انتقال مؤسسات ادغامی در موسسه اعتباری نور، مجوز عضویت این موسسه در شبکه شتاب را صادر کرد و این موسسه با پیوستن به شبکه شتاب و سامانه‌های ساتنا و پایا و همچنین اتصال به درگاه‌های خدمات الکترونیکی متصل به شبکه شتاب از جمله همراه بانک، تلفن‌بانک و اینترنت بانک امکان استفاده از بانکداری الکترونیکی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

همچنین این موسسه با نصب خودپرداز و دستگاه‌های کَشلِس شرایطی را به وجود آورده تا بسیاری از تراکنش‌ها از طریق این درگاه‌ها صورت گیرد.

موسسه اعتباری نور به‌زودی با اضافه کردن کارت‌خوان به چرخه خدمات بانکداری الکترونیکی و همچنین اخذ مجوز نهایی برای راه‌اندازی سامانه سپام به‌منظور صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی و اعتبار اسناد داخلی و پیوستن به سامانه چکاوک، خدمات بانکداری خود را گسترش خواهد دهد.

لذا بدیهی است که تمام فعالیت‌های موسسه اعتباری نور در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی قرار دارد و بانک مرکزی بر تمام فعالیت‌های بانکی و همچنین روند انتقال دارایی‌ها و بدهی‌های مؤسسات گروه ادغامی نظارت کامل دارد و موسسه اعتباری نور به تمام مشتریان و سپرده‌گذاران محترم این اطمینان را می‌دهد که حفظ منافع آنان و تأمین اصل و سود سپرده‌ها از اولویت‌های این موسسه بوده و هرگز اجازه نخواهیم داد خللی درروند خدمت‌رسانی به مشتریان پدیدار آید.

در پایان امید است با باز شدن نماد موسسه اعتباری نور در بازار سرمایه، بستر مناسبی برای معاملات سهام این موسسه فراهم شود و سپرده‌گذاران این مجموعه بیش‌ازپیش از فعالیت سالم و مطمئن این موسسه که تحت نظارت بانک مرکزی قرار دارد منتفع شوند.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها