کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

123 هزار گردشگر خارجی در اصفهان


کد خبر : ۳۶۸۳۹جمعه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱:۳۶۲۸۴۹ بازدید

گردشگری پردرآمدترین صنعت در دنیای مدرن امروز است به‌طوری‌که بسیاری از شهرها و کشورهای مطرح دنیا، پایه اصلی توسعه اقتصادی خود ...
123 هزار گردشگر خارجی در اصفهان123 هزار گردشگر خارجی در اصفهان

گردشگری پردرآمدترین صنعت در دنیای مدرن امروز است به‌طوری‌که بسیاری از شهرها و کشورهای مطرح دنیا، پایه اصلی توسعه اقتصادی خود را بر گردشگری گذاشته‌اند.

درحال‌حاضر استان اصفهان جزو ۱۰ شهر برتر گردشگری جهان قرار دارد و در فهرست مقصد بسیاری از گردشگران اروپایی قرار گرفته و امروز پس از تحول ارتباطات دیپلماسی که در صدر برنامه‌ریزی‌های دولت قرار گرفت، شاهد رشد ۴ برابری حضور گردشگری در ۴ دهه گذشته است. به گفته کارشناسان، آمار ورود گردشگران خارجی در فروردین و اردیبهشت امسال به استان اصفهان با ثبت رکورد بی‌سابقه به ۱۲۳ هزار نفر رسید که رکورد ۴۰ سال گذشته را شکسته است.

به طور حتم برای افزایش این آمار و همچنین حضور گردشگران نیازمند زیرساخت‌های مختلف از جمله توسعه فرودگاه هستیم. بدون شک گردشگری که امروز به‌عنوان مهم‌ترین محور توسعه استان اصفهان قرار گرفته، می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را برطرف کند که این مهم نیازمند توجه همگانی مسئولان شهر و استان به حوزه گردشگری است.در این‌باره معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی استان اصفهان گفت: آمار حضور گردشگران بر اساس حضور در مکان‌های تاریخی است که در ماه دوم امسال اصفهان شاهد رکوردشکنی حضور گردشگران خارجی در ۴ دهه گذشته بود و بیش از ۱۲۳هزار گردشگر خارجی به استان اصفهان سفر کردند.

محسن یارمحمدیان در گفت‌وگو با صمت افزود: در سال‌های گذشته اصفهان شاهد حضور گردشگران خارجی با ملیت‌های مختلف بوده است.او ادامه داد: در سال‌های گذشته آلمان در صدر گردشگری در اصفهان بود اما براساس آخرین آمار از بازدید گردشگران خارجی در اصفهان، فرانسه و اسپانیا و ایتالیا در صدر قرار گرفته‌اند.معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی استان اصفهان با اشاره به تغییر سنی حضور گردشگران خارجی در ایران و اصفهان تصریح کرد: در سال‌های گذشته بیشتر گردشگران خارجی که به اصفهان می‌آمدند، میانگین سنی ۶۰ سال را داشتند اما در طول ۳ سال گذشته میانگین سنی گردشگران خارجی بین ۴۵ تا ۵۰ سال بوده است، به طوری که ما در امسال شاهد حضور گردشگران خارجی به همراه خانواده و فرزندان خود بودیم.

یارمحمدیان با اشاره به ارزآوری گردشگران خارجی در اصفهان اظهار کرد: به طور میانگین هر گردشگر خارجی به طور متوسط ۱۶۰۰ دلار در ایران خرج می‌کند که با توجه به اقامت آنها در اصفهان که میانگین ۲ تا ۳ روز است نزدیک به ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار در اصفهان هزینه می‌کنند که ضرب این عدد با تعداد گردشگران خارجی می‌تواند رقم آورده مالی گردشگران را در اصفهان مشخص کند.او با اشاره به عمده مشکلات گردشگری استان اصفهان افزود: فرودگاه برای اصفهان دروازه طلایی به شمار می‌رود چرا که با توسعه آن می‌توان به رونق اقتصاد و گردشگری امیدوار بود.

اصفهان در ماه‌های گذشته با افزایش تقاضای ورود گردشگر مواجه بوده که متاسفانه به دلیل مشکلات زیرساختی مانند ضعف زیرساخت‌های اقامتی و خدماتی و... از ظرفیت ایجاد شده به شکل مطلوب بهره‌برداری نشد.معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: نبود پرواز مستقیم از کشورهای هدف گردشگری به اصفهان مهم‌ترین چالش گردشگری این شهر است که به دلیل نبود این پروازها، مدیریت تورها از تهران انجام می‌شود و ظرفیت‌های استان در این راستا موردتوجه قرار نمی‌گیرد. همچنین به دلیل نبود پرواز مستقیم، آژانس‌های اصفهان اقدام به برگزاری تور برای گردشگران خارجی نمی‌کنند و آژانس‌های تهران بر اساس مصالح خود این تورها را برگزار می‌کنند.


تغییر رویکرد گردشگران خارجی در سفر به اصفهان 

مدیر کل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: بررسی و تحلیل آمارهای موجود در اداره کل میراث‌فرهنگی استان نشان می‌دهد از ابتدای اردیبهشت امسال ۱۲۳هزار و ۸۱۰ گردشگر خارجی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری سراسر استان اصفهان بازدید کرده و به ثبت رسیده است.فریدون اله‌یاری در گفت‌وگو با صمت با اشاره به اینکه در فروردین امسال ۸۵ هزار گردشگر خارجی از اصفهان بازدید کردند، افزود: در مجموع با بازدید ۸۵هزار گردشگر خارجی از جاذبه‌های استان اصفهان در فروردین امسال، می‌توان نتیجه گرفت که از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت امسال ۲۰۸ هزار و ۸۱۰ نفر بازدید از بناهای تاریخی اصفهان در ۶۲ روز و به مدت دو ماه به ثبت رسیده که این رقم نه‌تنها در ۴ سال گذشته بلکه در تمامی سال‌ها به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده است.

او به چگونگی رشد گردشگری اصفهان اشاره و تصریح کرد: امسال و به مدت ۳ هفته در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شاهد استقبال گسترده گردشگران خارجی از سفر به اصفهان بودیم وجالب اینجاست که در اوج فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات که برخی از گردهمایی‌های آنها در محدوده مجموعه‌های تاریخی از جمله مجموعه عظیم وجهانی میدان امام برگزار می‌شد و حتی در روز انتخابات که بزرگترین حوزه‌های رای‌گیری شهر اصفهان در کنار پل خواجو و مسجد شیخ لطف‌الله متمرکز شده بود شاهد حضور مشتاقانه گردشگران خارجی در این مجموعه‌ها و ثبت خاطره‌ای خوش از ایام حضورشان در این شهر و استان تاریخی بودیم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان همچنین به تغییر شاخص‌های سنی و حتی تغییر الگوی سفر گردشگران فرهنگی ورودی به اصفهان اشاره و تاکید کرد: امسال برای نخستین‌بار شاهد تغییر رویکرد گردشگران خارجی در سفر به استان اصفهان هستیم به‌گونه‌ای که از نظر سنی از یک‌طرف شاهد حضور گسترده گردشگران جوان در اصفهان بوده‌ایم و از سوی دیگر با توجه به وجود امنیت گسترده درایران شاهد رشد سفرهای گردشگران خارجی به صورت خانوادگی هستیم و این در حالی است که بیشتر آنها توصیه دوستان‌شان را که از قبل به اصفهان سفر کرده‌اند دلیل اصلی سفر به این دیار تاریخی به منظور بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در سایه آرامش و امنیت مردم ایران عنوان کردند.

اله‌یاری بیان کرد: کشورهای آلمان، فرانسه، عراق، ایتالیا، چین، امریکا، اسپانیا، لبنان، بلژیک، سوئیس، بحرین، انگلیس، هلند، ترکیه، اتریش، استرالیا به ترتیب ۱۶ کشوری هستند که بیشترین گردشگر خارجی از آنها به اصفهان سفر کرده‌اند.از نگاه کارشناسان، استان اصفهان مهد صنایع دستی کشور است و وجود آثار تاریخی کم‌نظیر و ۴ بنای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار یونسکو شامل میدان امام (ره)، مسجد جامع عتیق و چهلستون اصفهان و باغ فین کاشان، در جذب گردشگران خارجی و داخلی جایگاهی ویژه دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها