کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران، مقرون‌به‌صرفه‌ترین مقصد گردشگری جهان است


کد خبر : ۳۶۳۹۴یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵:۱۱۲۲۸۰ بازدید

مجمع جهانی اقتصاد برای سومین سال متوالی ایران را به‌عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین مقصد گردشگری در جهان برای گردشگران خارجی معرفی کرد.
ایران، مقرون‌به‌صرفه‌ترین مقصد گردشگری جهان استایران، مقرون‌به‌صرفه‌ترین مقصد گردشگری جهان است

مجمع جهانی اقتصاد برای سومین سال متوالی ایران را به‌عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین مقصد گردشگری در جهان برای گردشگران خارجی معرفی کرد.

این مجمع در گزارش شش‌ماهۀ خود اعلام کرد، ایران در زمینۀ هزینه‌های گردشگری ارزان‌ترین مقصد گردشگری جهان محسوب می‌شود و بازدید از کشورهای دیگر مانند مصر، مالزی، روسیه، ترکیه، یونان، اسپانیا، ایالات‌متحده، فرانسه و ایتالیا پرهزینه‌تر از ایران است.

در انتهای این فهرست نام 10 کشور شامل پرو، استرالیا، دانمارک، سنگال، نروژ، ایسلند، باربادوس، بریتانیا و سوئیس آمده که گران‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شوند.

در تهیه این فهرست هزینه‌های گردشگری ازجمله قیمت بلیت، مالیات، نرخ سوخت، قیمت هتل، نرخ خدمات و قیمت مواد غذایی در نظر گرفته شده‌اند.

ایران همچنین به لحاظ منابع و مقاصد فرهنگی در رتبۀ 38 جهان قرار گرفته که نسبت به برخی کشورهای اروپایی از جمله جمهوری چک (42)، دانمارک (43)، مجارستان (45)، رومانی (46) رتبۀ بالاتری دارد.

ایران، مقرون‌به‌صرفه‌ترین مقصد گردشگری جهان است

مجمع جهانی اقتصاد در گزارشش افزود رتبۀ ایران در این فهرست طی دو سال اخیر چهار امتیاز بالا رفته و به 66.6 رسیده است.

در فهرست مناسب‌ترین مقاصد گردشگری با در نظر گرفتن عوامل مختلف که برای یک گردشگر خارجی اهمیت دارد از جمله امنیت، هزینه‌ها و تعداد جاذبه‌ها، بهداشت، بازار و دسترسی به اطلاعات، ایران در میان 136 کشور در رتبۀ 93 قرار گرفته است.

در میان کشورهای خاورمیانه عربستان سعودی (رتبه 63)، قطر (رتبه 47) و امارات متحده عربی (رتبه 29) وضعیت بهتری از ایران دارند.

در صدر این فهرست 10 کشور اسپانیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، انگلیس، آمریکا، استرالیا، ایتالیا، کانادا و سوئیس قرار گرفته‌اند.

در انتهای فهرست مناسب‌ترین مقاصد گردشگری نیز 10 کشور بنین، لسوتو، نیجریه، مالی، سیرالئون، موریتانی، کنگو، بوروندی، چاد و یمن به‌عنوان بدترین مقاصد گردشگری معرفی شده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها