کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معماری ایرانی دچار بحران اصالت شده است


کد خبر : ۳۶۲۱۳دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴:۲۶۹۷۸ بازدید

دبیر اولین سمپوزیوم معماری پویا با بیان این‌که معماری ایران دچار بحران اصالت شده است، گفت: در طرح‌های معماری حوزه کلاسیک و نئوکلاسیک ...
معماری ایرانی دچار بحران اصالت شده استمعماری ایرانی دچار بحران اصالت شده است

دبیر اولین سمپوزیوم معماری پویا با بیان این‌که معماری ایران دچار بحران اصالت شده است، گفت: در طرح‌های معماری حوزه کلاسیک و نئوکلاسیک هیچ بنای اصولی رعایت نمی‌شود.

علی راد با اشاره به برگزاری اولین سمپوزیوم معماری پویا اظهار کرد: این سمپوزیوم با هدف رشد و ارتقای معماری پایدار و مبتنی بر سه اصل صرفه جویی در منابع، طراحی برای بازگشت به چرخه زندگی و طراحی برای انسان برگزاری می‌شود.

وی با اشاره به ساختار علمی سمپوزیوم معماری پویا، تصریح کرد: این ساختارها شامل "بعد علمی سمپوزیوم"، "یُعد تجاری و "بعد مسئوولیت اجتماعی" است.

دبیر سمپوزیوم معماری پویا با بیان این‌که در بعد مسئولیت اجتماعی با طراحی «مدرسه دوستدار کودک»، پویا و ماندگار می‌ماند، افزود:‌ تلاش ما بر این است تا با تکیه بر توان علمی دانشکده معتبر معماری، ضعف‌ها و کاستی‌های معماری در حوزه پایداری و پویایی را به نقد و بررسی گذاشته و با یک هم‌اندیشی دقیق و اصولی موضوعات موثر را باز تعریف کند.

وی در ادامه با بیان این‌که معماری در ایران دچار بحران اصالت شده است، تصریح کرد:‌ متاسفانه در طرح‌های معماری  حوزه کلاسیک و نئوکلاسیک هیچ بنای اصولی رعایت نمی‌شود.

وی با تاکید بر این‌که عمده معماران ایرانی به فضای معماری و رعایت اصول معماری پایبند نیستند، اظهار کرد:‌واقعیت آن است که در ساختمان‌سازی به شکلی از تقلید روی می‌آوریم که این مسئله باعث بحران اصالت شده است.

راد یادآور شد:  اولین سمپوزیوم معماری پویا 12 و 13 تیرماه سال جاری در محل هتل المپیک برگزار می‌شود که  در روز اول آن تولیدکنندگان و معماران  در نمایشگاه ساختمانی حضور دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها