کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشدار انتخاباتیِ یک اصولگرا به اصولگرایان


کد خبر : ۳۶۱۹۳دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳:۰۸۷۸۳ بازدید

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری معتقد است که رئیس شانس یسشتری نسبت به قالیباف در انتخابات دارد و اگر قالیباف به نفع رئیس ...

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری معتقد است که رئیس شانس یسشتری نسبت به قالیباف در انتخابات دارد و اگر قالیباف به نفع رئیس کنار نرود، اصولگرایان شکست خواهند خورد.

روزنامه «قانون» آورده است: سومین مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با محور اقتصادی برگزار شد. با توجه به اعتراضات و تذكر داده شده، در این مناظره نیز نامزدها به ارائه برنامه و راهكارهای رسیدن به شعارهای انتخاباتی خود نپرداختند و ترجیح دادند كه بیشتر با تخریب یكدیگر پیش بروند و دست به افشاگری بزنند. باید منتظر ماند و دید كه با این روند در آینده مردم چه تصمیمی برای كشور خود خواهند گرفت.

برای اطلاع از آخرین تغییر و تحولات انتخاباتی در كشور به سراغ كمال سجادی سخنگوی بزرگ‌ترین جبهه‌ اصولگرا (جبهه پیروان خط امام و رهبری) رفتیم كه در ادامه، گفت‌وگوی «قانون» را با این فعال سیاسی اصولگرا می‌خوانید.

با توجه به اینكه تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به‌روزهای آخر خود نزدیك می‌شود، فضای سیاسی كشور را چگونه ارزیابی می‌كنید؟

به نظر می‌رسد شور و شوق انتخاباتی با آغاز تبلیغات شورای شهر کم‌کم به سطح خیابان‌ها و محله‌ها كشیده شده است. بعد از مناظره‌ها شاهد آن هستیم كه رسانه‌ها و شبكه‌‌های اجتماعی حال و هوای انتخاباتی گرفته و به حمایت از نامزد خود می‌پردازند. این روزها در منازل و محفل‌‌های مختلف، دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی پیرامون موضوع انتخابات و نامزد اصلح وجود دارد. حضور نامزدهای انتخاباتی در استان‌ها و شهرستان‌ها و در بین جمعیت‌های مختلف و ارتباط با اقشار مردم در ایجاد شور و شوق انتخاباتی در كشور بی تاثیر نبوده است. با توجه به شرایط به نظر می‌رسد انتخابات پیش رو یك انتخابات با مشاركت حداكثری باشد و با توجه به وضعیت آرا و نظرسنجی‌هایی كه انجام می‌شود به نظر می‌رسد انتخابات ریاست جمهوری به دوره دوم كشیده خواهد شد.

دوره سوم و پایانی مناظرات تلویزیونی برگزار شد، این دوره از مناظرات انتخابات ریاست جمهوری را چگونه ارزیابی‌می‌كنید؟

باوجود برگزاری سه مرحله مناظره، حرف‌های چندانی برای گفتن و حل مسائل و مشكلات كشور مطرح نشد. نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیشتر آن چیزی كه دل‌شان می‌خواست را بیان كرده و شفاف صحبت نكردند. كاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید در نظر می‌گرفتند كه با ذكر درد و مشكل، مساله حل نمی‌شود. در مناظره سوم كه با محور اقتصادی برگزار شد باید در موضوعاتی مانند نسبت منابع درآمدی كشور، بدهی‌های دولت، بدهی‌های خارجی، وضعیت بانك‌ها، شرایط اقتصادی و ركود اقتصادی كه در كشور موجود است به صورت شفاف صحبت می‌شد. نامزدها باید می‌گفتند چگونه می‌توانند اقتصاد مقاومتی را به اجرا گذاشته و چگونه می‌توانند جلوی تحریم‌ها را بگیرند.

در خصوص اقدامات آمریكا درباره تحریم‌ ایران چه نوع برخوردی را خواهند داشت، چگونه اشتغال و تولید را توامان بایكدیگرخواهند داشت، چگونه پایه پولی كشور را تقویت خواهند كرد، چگونه باعث كاهش نرخ برابری ارز و ریال خواهند شد، چگونه پول ملی را تقویت می‌کنند. این مسائل را باید شفاف می‌گفتند و در عین حال در خصوص سیاست‌ خارجی نیز متاسفانه شفافیتی در خصوص موضع‌گیری نامزدها ندیدیم. نامزدها مطرح نكردند اگر رییس‌جمهور شوند رفتارشان با موضوع برجام و آمریكا چگونه خواهد بود و با رژیم صهیونیستی چه رفتاری خواهند كرد. در قبال مقاومت و مسائلی كه در منطقه وجود دارد چه استرات‍ژی انتخاب خواهند كرد. مردم‌دوست دارند این مسائل را شفاف بدانند. اما در مناظرها تنها به بیان مشكلات كشور پرداخته‌ و هیچ راه حلی برای رفع آن‌ها ارائه نشد. نامزدها باید توصیه رهبری در خصوص اینكه نباید در مناظرات انتخاباتی با ایجاد گسل‌های قومی و مذهبی، امنیت ملی را به خطر بیندازند ، جدی می‌گرفتند. نكته قابل توجه در این مناظرات این بود كه برخی در این دوره به دنبال دو قطبی جنگ و صلح بودند.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب مطرح می‌کنند كه جریان اصولگرایی تمایل دارد كه مشاركت پایین بوده و مردم درصحنه حضور نداشته باشند، این را قبول دارید ؟

خیر به‌هیچ‌وجه این‌گونه نیست. ما درجمنا برای آوردن مردم به پای صندوق‌های رای برنامه های فراوانی تدوین كردیم. از طرفی توصیه رهبری نیز مشاركت حداكثری بوده به همین دلیل افرادی مانند رئیسی ، قالیباف ومیرسلیم وارد صحنه شدند. اگر بنا بود كه مشاركت كمتری اتفاق بیفتد باید این‌ها كنار می‌رفتند. اما اصولگرایان با این استراتژی نه‌تنها در بالا بردن مشاركت نقش دارند بلكه می‌خواهند انتخابات را به دور دوم بكشانند.

چقدر احتمال می‌دهید بین دو نامزد اصلی هر جریان، فردی ‌به نفع دیگری انصراف دهد؟

به نظر می‌رسد كه آقای جهانگیری به دلیل اینكه باعث می‌شود رأی‌های روحانی شكسته شود، كناره‌گیری كند. در میان قالیباف و رئیسی نیز اگر بنا باشد انتخابات به دور دوم كشیده شود هر دو در صحنه رقابت خواهند بود؛ اما اگر شرایط به گونه‌ای رقم بخورد كه در دور اول، امكان پیروزی رئیسی وجود داشته باشد آقای قالیباف كناره‌گیری خواهد كرد. در غیر این صورت اتفاقات سال ۹۲ تكرار خواهد شد و اصولگرایان شكست خواهند خورد.

شانسی برای پیروزی قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری قائل نیستید؟

به نظر بنده و طبق نظرسنجی‌ها، رئیسی شرایط به‌مراتب بهتری نسبت به قالیباف دارد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها