کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۳۶۰۱۸چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۴۲۸۲۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی که روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح در 8 هفته اخیر رسیده بود امروز بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شده است.

پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در برکنار کردن جیمز کومی رئیس اف بی آی، ارزش دلار با کاهش روبرو شده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش افزایش قیمت طلا در شرایطی است که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن همچنان فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

این گزارش افزود: قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1221 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1213 دلار رسید که این پایین ترین قیمت از 15 مارس به شمار می رود.

برکناری جیمز کومی رئیس اف بی آی از سوی رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن را شوکه کرده است. در حالی که به نظر می رسد کره شمالی برای یک آزمایش اتمی دیگر آماده می شود، تنش ها در منطقه افزایش یافته است.

سفیر کره شمالی در بریتانیا روز گذشته در مصاحبه با اسکای نیوز تاکید کرد که پیونگ یانگ آماده انجام ششمین آزمایش اتمی است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نشست ماه آینده فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد. تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن به بیش از 90 درصد رسیده است. این نشست قرار است روزهای 13 و 14 ژوئن برگزار شود. با توجه به بهبود اوضاع بازار اشتغال و کاهش نرخ بیکاری آمریکا، گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن بیشتر شده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده تاثیر  زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

با اعلام پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و کاهش نگرانی های سیاسی در اروپا به نظر می رسد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا در بازارهای اروپایی با کاهش روبرو شده است. البته به نظر می رسد تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین در شرایط کنونی مانع از کاهش قیمت طلا به زیر 1200 دلار در هر اونس شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها