کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بنزین استاندارد ملی جایگزین بنزین یورو 4 شد


کد خبر : ۳۵۹۶۴دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷:۴۸۳۰۳۸ بازدید

دولت با ابلاغ مصوبه جدیدی در خصوص توزیع و عرضه بنزین با استاندارد ملی، در عمل استاندارد جدیدی با عنوان استاندارد ملی را جایگزین ...

دولت با ابلاغ مصوبه جدیدی در خصوص توزیع و عرضه بنزین با استاندارد ملی، در عمل استاندارد جدیدی با عنوان استاندارد ملی را جایگزین استاندارد بین المللی یورو ۴ در تولید و توزیع سوخت کشور کرد.

در حالی که مسئولان وزارت نفت در سال های اخیر خبر از برنامه دولت برای توزیع سراسری بنزین با استاندارد یورو 4 در هشت کلانشهر کشور می دادند و عنوان می شد که با به مدار بهره برداری آمدن فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تولید 12 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 و بهره برداری از واحد توسعه ای پالایشگاه بندرعباس با ظرفیت تولید 3.5 میلیون لیتر بنزین یورو 4، عرضه بنزین با استاندارد بین المللی یورو 4 در کلانشهرها و شهرهای کشور گسترش می باید؛ خبرهای رسمی حاکی از تدوین و ابلاغ استاندارد ملی برای تولید و توزیع بنزین است.

تصویب نامه دولت در خصوص توزیع و عرضه بنزین مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 4904 در روزهای اخیر با امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به وزارت نفت، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شده است.

در متن این ابلاغیه آمده است: " هیئت وزیران در جلسه دهم اردیبهشت ماه سال جاری به پیشنهاد 55041 - 20/2 مورخ 1395/2/11 وزارت نفت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1. بنزین مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 4904 به شرح زیر توزیع و عرضه می شود:

الف - در پانزده شهر شامل بندرعباس، رفسنجان، قم، چابهار، یزد، کرمان، بوشهر، همدان، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار، نیشابور و ساری در تمام جایگاه های درون شهری از تاریخ 1396/4/1

ب - در 60 درصد جمعیت شهری تحت پوشش کشور و در تمام جایگاه های درون شهری از تاریخ 1397/1/1

پ - در 80 درصد جمعیت شهری تحت پوشش کشور و در تمام جایگاه های درون شهری از تاریخ 1398/1/1

ت - در تمام شهرهای کشور و در تمام جایگاه های کشور از تاریخ 1400/1/1

2 - مسئولیت تطابق تولید، توزیع و عرضه بنزین با استاندارد ملی ایران به شماره 4904 به عهده وزارت نفت است.

3 - نظارت بر حسن اجرای تصویبنامه به عهده سازمان ملی استاندارد ایران و تعیین اولویتهای توزیع به عهده سازمان حفاظت محیط زیست می باشد."



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها