کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مروری بر دوربین جدید Nikon D7500


کد خبر : ۳۵۷۲۶یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸:۱۰۲۷۹۹ بازدید

شرکت نیکون به‌تازگی DSLR جدید خود را برای جایگزینی مدل D7200 معرفی کرده و نام آن را D7500 گذاشته است. این دوربین که از نظر ...
مروری بر دوربین جدید Nikon D7500مروری بر دوربین جدید Nikon D7500

شرکت نیکون به‌تازگی DSLR جدید خود را برای جایگزینی مدل D7200 معرفی کرده و نام آن را D7500 گذاشته است. این دوربین که از نظر ظاهری تفاوت اندکی با مدل پیشین دارد، به برخی قابلیت‌های مدل حرفه‌ای‌تر D500 مجهز شده و می‌توان آینده درخشانی برای آن پیش‌بینی کرد. دوربین D7500 قرار است همراه با لنز ۱۸ تا ۱۴۰ میلیمتری نیکون با قیمت ۱۷۵۰ دلار به‌فروش برسد و بدنه آن به تنهایی ۱۲۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

بدنه و طراحی

ابعاد دوربین D7500 برابر ۱۳۶ در ۱۰۴ در ۷۳ میلیمتر است و پس از قرار دادن باتری وزنی معادل ۶۴۰ گرم پيدا مي‌كند. به این ترتیب بدنه آن ۳۵ گرم سبک‌تر از مدل قبلی است و ضخامت کمتر آن نیز به‌معنای دستگیره‌ای حجیم و راحت‌تر است که حمل دوربین را آسان می‌کند. در ساخت بدنه دستگاه از آلیاژ منیزیم استفاده شده و درزهای آن در برابر نفوذ رطوبت و گردوخاک مقاومت دارند. رزولوشن نمایشگر دوربین D7500 برابر ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل است، اما به‌دلیل حذف پیکسل‌های سفید نسبت به مدل D7200 تعداد پیکسل‌های آن از 2/1 میلیون به ۹۲۲ هزار عدد رسیده است که در عمل تنها در درخشندگی تغییر ایجاد می‌کند و قدرت تفکیک آن کاهش نیافته است. این نمایشگر عملکرد لمسی دارد و می‌توان آن را به بالا و پایین چرخاند.

به‌نظر می‌رسد نیکون در حال ایجاد شکاف ميان سری هفت هزار با مدل‌های حرفه‌ای‌تر است، چون دوربین D7500 شکاف اضافه کارت حافظه یدکی را از دست داده است، اما با این حال جک‌های هدفون و میکروفن و خروجی HDMI برای ضبط مستقیم هنوز روی آن دیده می‌شوند. باتری مدل جدید از نوع EN-EL15a انتخاب شده و با هر بار شارژ کامل می‌توان از آن برای ثبت ۹۵۰ عکس استفاده کرد. رکورد دوام باتری این دوربین نسبت به مدل قبلی ۱۵ درصد کاهش داشته است، اما هنوز می‌توان آن را قابل اطمینان به‌حساب آورد.

کنترل‌ها و تنظیمات

تنظیمات دوربین D7500 مشابه دوربین D7200 است و کاربران دوربین قبلی می‌توانند با چشمان بسته نیز از مدل جدید برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند. در بخش فوقانی کلید روشن و خاموش، دکمه‌های نوردهی، حساسیت و ضبط فیلم و انتخابگرهای الحاق‌شده وضعیت تصویر و عکاسی پیاپی نصب شده‌اند. مورد اخیر قفل‌شونده است و با فشردن دکمه مرکزی آزاد می‌شود تا در خلال حمل دستگاه به‌صورت اتفاقی تغییری در وضعیت عکاسی ایجاد نشود. نمایشگر تک‌رنگ فوقانی نیز در دستگاه لحاظ شده تا کاربر بتواند بدون نگاه کردن به چشمی یا نمایشگر، تنظیمات دستگاه را ببیند. در بخش پشتی علاوه بر جوی‌استیک هشت جهته، انتخابگر نمایش زنده و پیچ فرمان عقبی، دکمه‌هایی برای تنظیم منو، قفل کردن تصاویر، زوم و نمایش اطلاعات نصب شده و می‌توان از مجموعه اخیر برای تنظیم وایت‌بالانس، کیفیت تصویر و نورسنجی استفاده کرد. دوربین D7500 نیز همانند DSLRهای دیگر درجه‌ای بالا از تنظیم‌پذیری دارد و عملکرد بسیاری از دکمه‌های آن به‌دلخواه کاربر قابل تغییر است.

کارایی و کیفیت

عنصر تصویربرداری در دوربین D7500 یک سنسور APS-C با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل است که پیش از این در دستگاه D500 نیز استفاده شده و همراه پردازنده Expeed 5 در مدل جدید آماده ارايه سرعت عکاسی بیشتر و قابلیت‌های فیلم‌برداری بهتر است. عکاسی پیاپی در این دوربین با حداکثر سرعت هشت فریم در ثانیه انجام می‌شود و می‌تواند ۵۰ عدد عکس RAW با کیفیت ۱۴ بیت را در بافر آن جای داد. کاربران می‌توانند از کیفیت 4K در حین فیلم‌برداری بهره ببرند که البته یک کراپ 5/1 برابر از مرکز تصویر را برای ضبط به‌کار می‌گیرد، اما هنگام ضبط 1080p می‌توان از اطلاعات کل سنسور برای ضبط استفاده کرد.

سازگاری با تغییر نور محیط در حین فیلم‌برداری از طریق حساسیت خودکار یا باز و بسته شدن دیافراگم انجام می‌شود و ابزارهایی همانند Flat Picture Profile و Zebra Patterns می‌توانند کاربر را هنگام ضبط فیلم یاری کنند. با وجود به‌کارگیری سنسور و پردازنده D500، دوربین D7500 از همان سیستم وضوح‌یابی مدل D7200 استفاده می‌کند و به این ترتیب اثری از وضوح‌یابی تشخیص فاز در فیلم‌برداری و نمای زنده دیده نمی‌شود و کاربرانی که به‌دنبال ضبط فیلم مستند هستند و وضوح آنی و دقیق خودکار روی سوژه برایشان اهمیت دارد باید منتظر DSLR بعدی نیکون بمانند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها