کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات شکل گرفته در قیمت جهانی طلا


کد خبر : ۳۵۷۰۰شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۳۵۹۳۹ بازدید

قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد و در ماه آوریل نیز رشد یک درصدی را ثبت کرده است.

انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا موجب شد تا ارزش دلار در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شود و این مساله موجب تقویت نسبی قیمت جهانی طلا شود. بر اساس این گزارش البته قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با کاهش نسبی روبرو شده است. کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در هفته گذشته داشته است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 2.40 دلار افزایش معادل 0.2 درصد به بیش از 1268 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت برای لحظاتی به پایین ترین سطح در 3 هفته اخیر رسیده بود ولی در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری به خصوص پس از اعلام نتایج دور نخست انتخابات فرانسه تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست؛ برخی تحلیلگران اقتصادی نیز به سرمایه گذاران توصیه می کنند، تا زمانی که قیمت طلا به سطح 1300 دلاری نرسد زمان مناسبی برای خرید نخواهد بود.

انتشار آمارهای ناامید کننده مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است. وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه نخست امسال به کمتر از 0.7 درصد رسیده است.

نظرسنجی مارکت واچ پیش از این نشان می داد که این رقم به 0.8 درصد رسیده است. کارشناسان بر این باورند که انتشار آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن را کاهش داده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در ماه آوریل با کاهش 1.6 درصدی روبر و شده است. قیمت هر اونس نقره نیز با 0.4 درصد کاهش به کمتر از 17.26 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در ماه آوریل با کاهش 5.4 درصدی روبرو شده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای اشتغال آمریکا و برگزاری نشست فدرال رزرو قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها