کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دونالد ترامپ فعلا پیمان تجارت آزاد با آمریکای شمالی را فسخ نمی‌کند


کد خبر : ۳۵۶۸۰جمعه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳:۳۳۸۹۰ بازدید

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به مکزیک و کانادا گفته است که نمی‌خواهد پیمان تجارت آزاد با کانادا و مکزیک را فسخ ‌کند، بلکه قصد دارد آن ...

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به مکزیک و کانادا گفته است که نمی‌خواهد پیمان تجارت آزاد با کانادا و مکزیک را فسخ ‌کند، بلکه قصد دارد آن را مورد مذاکره مجدد قرار دهد.

روز چهارشنبه ۲۷ آوریل رسانه‌ها در گزارش‌های خود اشاره کرده بودند که ترامپ سرگرم تهیه پیش‌‌نویس فرمان اجرایی مربوط به فسخ پیمان تجاری نفتاست.

ترامپ در دوران کارزار انتخاباتی خود پیمان نفتا را "بدترین توافق تجاری زمان" توصیف کرد و گفت که این پیمان "کشنده" مشاغل آمریکایی است.

کاخ سفید اعلام کرده است که دولت موافقت کرده تا "نفتا فعلا فسخ" نشود و رهبران کانادایی و مکزیکی موافقت کرده‌اند تا درباره شرایط نفتا به زودی به مذاکره بنشینند.

اظهارات ترامپ پس از آن مطرح می‌شود که آمریکا تعرفه بر وارادات الوار "چوب نرم" کانادا را ۲۰ درصد افزایش داد.

ترامپ همچنین تعرفه‌های جدید کانادا بر لبنیات را "ننگین" خواند.

ترامپ در آستانه ورود خود به کاخ سفید با امضای یک فرمان اجرایی، آمریکا را از پیمان تجاری اقیانوس آرام خارج کرد.

این موافقتنامه از اولویت‌های اصلی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا بود و میان آمریکا و ۱۲ کشوری به امضاء رسید که مجموعاً ۴۰% اقتصاد جهانی را تشکیل می دهند.روز دوشنبه (۲۴ آوریل) نیز آقای ترامپ که ساخت دیوار حائل میان آمریکا و مکزیک را شعار اصلی خود قرار داده بود گفته برای جلوگیری از تعطیل شدن دولت فعلا درخواست منابع مالی برای ساخت این دیوار را از لایحه بودجه خارج می‌کند. ترامپ در لایحه بودجه که اکنون در کنگره است درخواست اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای تامین هزینه‌های احداث این دیوار در سال جاری میلادی کرده بود.اما این درخواست دموکرات‌ها را متحد کرد که یکپارچه با آن مخالفت کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها