کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

500 شرکت برتر اقتصاد ایران


کد خبر : ۳۵۴۸سه شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۵:۲۶۵۳۷۰ بازدید

500 شرکت برتر و بزرگ ایران که از آنها به‌عنوان موفق‌ترين بنگاه‌های تجاری و صنعتی یاد می‌شود، در شانزدهمین سال رتبه‌بندی شرکت‌ها معرفي شدند.

اساس گزارش سازمان مديريت صنعتي، مجموع فروش 100 شرکت برتر سال 92 بر اساس اطلاعات سال مالی 91، معادل 405 هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با میزان فروش صد شرکت برتر سال پیش از آن، 4/33 درصد رشد داشته است. وزير صنعت، معدن و تجارت در اين همايش، خطاب به واحدهای تولیدی برتر، گفت: بنگاه‌های تولیدی بزرگ جایگاه والایی دارند که باید زمینه رشد صنایع پایین‌دستی را فراهم کنند.


معرفی 500 شرکت برتر ایران :

گروه صنعت و معدن- جایگاه 500 شرکت برتر و بزرگ ایران که از آنها به‌عنوان بزرگ‌ترین بنگاه‌های تجاری و صنعتی اقتصاد ایران یاد می‌شود، دیروز در شانزدهمین دوره رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران مشخص شد. در این همایش که وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی حضور داشتند، شركت‌هاي برتر بر اساس اطلاعات سال مالی 1391 و با احتساب حجم فروش انتخاب شدند.

بر همین اساس، 10 شرکت اول رتبه‌بندی سال 1392 بر اساس اطلاعات مالی سال گذشته، به ترتیب بانک ملی ایران (هلدینگ)، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (هلدینگ)، شرکت پالایش نفت اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت (هلدینگ)، شرکت پالایش نفت تهران، بانک مسکن (هلدینگ)، بانک پارسیان (هلدینگ)، شرکت مخابرات ایران (هلدینگ) و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت (هلدینگ) است. 

بر اساس این گزارش 10شرکت ابتدای فهرست، فروشی معادل 14برابر فروش 10شرکت انتهای فهرست دارند. فروش شرکت اول فهرست نسبت به فروش شرکت صدم 5/21 برابر بزرگ‌تر است. 

در اول لیست امسال میزان فروش بانک ملی ایران (هلدینگ) به 20 هزار و 248 میلیارد تومان رسیده است.در انتهای فهرست نیز، فروش شرکت پانصدم 5/40 میلیارد تومان است. 

به‌طور کلی مجموع فروش صد شرکت برتر 405 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل 4/33 درصد رشد داشته است. در رتبه‌بندی امسال سهم صد شرکت اول در میزان فروش 8/82 درصد، صد شرکت دوم 5/10 درصد، صد شرکت سوم 6/3 درصد، صد شرکت چهارم 9/1 درصد و صد شرکت پنجم 2/1 درصد است. 

از لحاظ پراکندگی استانی، نيز بیش از 60 درصد شرکت‌ها در پنج استان تهران، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی و قزوین قرار دارند. در گزینش شرکت‌های برتر ایران، سال‌ها است که معیار فروش مبنای انتخاب قرار گرفته است. با توجه به عمومیت فهرست و وجود انواع شرکت‌های تولیدی و خدماتی شرکت‌کننده در این طرح، جهت همگن کردن رقم فروش این شرکت‌ها، در مورد اکثر شرکت‌های تولیدی و خدماتی رقم فروش خالص آنها منظور می‌شود، در مورد بانک‌ها از مجموع درآمدهای مشاع و غیرمشاع آنها استفاده می‌شود و مجموع درآمدهای بیمه‌ای و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها نیز در مورد شرکت‌های بیمه‌ای لحاظ می‌شود.

پس از گزینش و رتبه‌بندی شرکت‌ها براساس شاخص «میزان فروش»، این شرکت‌ها براساس شاخص‌های دیگری مقایسه و رتبه‌بندی می‌شوند. این شاخص‌ها شامل اندازه و رشد شرکت، سودآوری و عملکرد، صادرات، نقدینگی، بدهی و بازار است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها