کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی درباره افزایش قیمت طلا


کد خبر : ۳۵۲۱۹شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۲۴۲۱۸۱ بازدید

تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که حدود سه چهارم تحلیلگران اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی بر این باورند که قیمت طلا طی روزهای ...

تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که حدود سه چهارم تحلیلگران اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی بر این باورند که قیمت طلا طی روزهای آینده نیز به روند صعودی خود ادامه می دهد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، در حالی که قیمت طلا توانسته است میانگین 200 روز گذشته خود را بشکند، نظرسنجی هفتگی نشان می دهد که اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده نیز افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش 16 کارشناس ارشد اقتصادی در نظرسنجی این هفته شرکت کرده اند که از این تعداد 12 نفر معادل 75 درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا تا جمعه آینده افزایش خواهد یافت، یک نفر معادل 6 درصد پیش بینی کرد که قیمت طلا کاهش خواهد یافت و 3 نفر معادل 19 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین نیز 926 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 674 نفر معادل 73 درصد اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت، 156 نفر دیگر معادل 17 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا کاهش خواهد داشت و 96 نفر معادل 10 درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته نیز 76 درصد کارشناسان اقتصادی و 69 درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند.

از ابتدای سال 2017 تاکنون، 69 درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و 54 درصد پیش بینی سرمایه گذاران بین المللی درباره قیمت طلا درست بوده است.

فیلیپ استریبل تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او تاکید کرد: به نظر  من قیمت طلا در شرایط کنونی برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری تلاش می کند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، شکسته شدن میانگین قیمتی 200 روز گذشته تحول بزرگ و مهمی در بازار طلا بوده است. اگر سطح مقاومتی 1300 دلاری شکسته شود، قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش چشمگیرتری روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد تشدید تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع خاورمیانه و کره شمالی، تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد داشت. در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز عامل مهمی است که می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها