کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بوئینگ هم سفارش لغو شده ترکیش‌ایرلاین‌‌ را تحویل ایران می‌دهد


کد خبر : ۳۵۰۷۳یکشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰:۰۹۸۴۴۰ بازدید

پس از آنکه اعلام شد 3 فروند ایرباس تحویلی هما، حاصل لغوسفارش چندین ایرلاین دیگر بود، حال نخستین بوئینگ هم احتمالاً تا یک ماه آینده ...
بوئینگ هم سفارش لغو شده ترکیش‌ایرلاین‌‌ را تحویل ایران می‌دهدبوئینگ هم سفارش لغو شده ترکیش‌ایرلاین‌‌ را تحویل ایران می‌دهد

پس از آنکه اعلام شد 3 فروند ایرباس تحویلی هما، حاصل لغوسفارش چندین ایرلاین دیگر بود، حال نخستین بوئینگ هم احتمالاً تا یک ماه آینده تحویل هما می‌شود و طبق اعلام قائم‌مقام وزیر راه، این بوئینگ حاصل انصراف‌ ترکیش‌ایرلاین از خرید است که بوئینگ آن را به ایران‌ایر تحویل خواهد داد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از فارس، پس از تحویل سه فروند هواپیمای ایرباس به هما در قالب قرارداد ایران‌ایر با کمپانی ایرباس، اعلام و تأیید شد که این هواپیماها، لغو سفارش مالی چندین شرکت هواپیمایی خارجی است که به دلیل رقم بالای قرارداد ایران‌ایر با کمپانی ایرباس، در بازار رقابتی، زودتر تحویل هما شده است.

‌امروز هم قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل اعلام کرد که وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) مجوز فروش هواپیما توسط شرکت بوئینگ به ایران را تأیید کرد و بر این اساس نخستین فروند هواپیمای بوئینگ 777 از هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران‌ایر تا یک ماه آینده وارد ناوگان هواپیمایی شرکت هما خواهد شد.

بنابراین گزارش قرارداد خرید هواپیما از بوئینگ، شامل ‌80 فروند انواع هواپیماهای مسافری کوتاه برد، میان برد و بلندبرد است که این هواپیما (777) جزء هواپیماهای بلندبرد محسوب می‌شود.

نخستین فروند بوئینگ 777 که قرار است به‌زودی به ایران تحویل داده شود، ‌حاصل انصراف‌ شرکت ترکیش ایرلاین (شرکت هواپیمایی دولتی ترکیه) است که پس از انصراف این شرکت از خرید آن، شرکت بوئینگ آن را به ایران تحویل خواهد داد.

‌بنا به گفته اصغر فخریه کاشان، ‌ این هواپیما که دارای مجوز فروش از اوفک (OFAC)، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری کل آمریکا، است، تا یک ماه آینده وارد ناوگان هوایی ایران‌ایر می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی‌ افزود: شرکت بوئینگ برای فروش همه ‌80 فروند هواپیمایی که ایران‌ایر سفارش داده، توانسته از اوفک مجوز بگیرد،‌ اولین هواپیمای بوئینگ که به زودی وارد آسمان ایران می‌شود، هواپیمایی است که شرکت ترکیش ایرلاین از خرید آن انصراف داده است.

وی در مورد علت مرجوعی بودن این هواپیما ادعا کرد: نباید از لفظ مرجوعی برای خرید و فروش هواپیماهای نو استفاده کرد، درواقع در عبارت «مرجوعی» نوعی بدفهمی برای مخاطب وجود دارد و رسانه‌ها به اشتباه این واژه را به کار می‌برند که سبب می‌شود مخاطب فکر کند «پس مانده» کشورهای دیگر به ایران فروخته شده است. حال آنکه چنین نیست.

بنا به گفته این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی‌ به مهر، سیستم خرید و فروش هواپیما در دنیا، شبیه روشی است که در ایران خودرو به مشتریان فروخته می‌شود؛ خودروساز پس از کسب آپشن‌های مورد نظر خریدار، به او وعده تحویل خودرو در چند ماه آینده را می‌دهد اما بسیار اتفاق می افتد که خریدار پیش از سررسید، تقاضای استمهال زمان تحویل خودرو به دلیل نداشتن منابع مالی یا هر دلیل دیگری را دارد؛ در خصوص هواپیمای بوئینگ 777 نیز همین اتفاق افتاده و ترکیش ایرلاین که در نوبت تحویل آن تا یک ماه آینده بوده، به دلایلی از تحویل گرفتن آن انصراف داده است.

فخریه کاشان ادامه داد: پس از انصراف ترکیه از خرید این هواپیما، بوئینگ به ما پیشنهاد داد که با توجه به اینکه وعده تحویل نخستین بوئینگ ایران‌ایر، در سال 2018 میلادی است، چنین هواپیمایی با این مشخصات وجود دارد که می‌توانیم آن را به ایران‌ایر تحویل دهیم. در حال حاضر نیز کارشناسان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در حال بررسی چندصد صفحه مشخصات این هواپیما هستند که در صورتی که با آب و هوا و میزان نیاز حمل و نقل هوایی ایران سازگار باشد، آن را تحویل می‌گیریم.

وی با بیان اینکه در صورت هماهنگ بودن آپشن های این هواپیما با نیاز ایران‌ایر، این هواپیما ظرف یک ماه آینده تحویل مقامات کشورمان خواهد شد، اضافه کرد: ‌در صورتی که بخواهیم تغییراتی در ویژگی‌های داخلی آن مانند تعداد صندلی‌ها یا سیستم آشپزخانه تهیه غذای سرد و گرم هواپیما ایجاد کنیم، تحویل آن به دو ماه آینده موکول می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها