کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ذخیره نفت روی آب ایران تمام شد


کد خبر : ۳۴۹۶۹جمعه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۱۹۲۷۰۱ بازدید

منابع نفتی و کشتیرانی اعلام کردند ایران تمام نفت‌های ذخیره شده روی دریا را به فروش رسانده و دیگر نمی‌تواند صادرات نفت خود را افزایش دهد.

منابع نفتی و کشتیرانی اعلام کردند: در حالیکه ایران تمام نفت ذخیره شده طی سالهای گذشته روی دریا را به فروش رسانده اکنون برای افزایش صادرات با مشکل مواجه شده است. 

از زمان لغو تحریم‌های بین‌المللی در ژانویه 2016 ایران تلاش کرد تا برای رساندن سقف صادرات خود به زمان قبل از تحریم‌ها میلیون‌ها بشکه نفت ذخیره شده در تانکرها را به فروش برساند. منابع نفتی و ردیابی تانکرها گفتند در دو هفته گذشته ایران تمام ذخایر نفت شناور روی آب خود را به فروش رساند که بسیاری از این‌ها میعانات گازی و نفت خام بسیار سبک بوده است.

اکنون با نبودن هیچ ذخیره نفت روی آب، ایران یکی از منابع حیاتی خود برای افزایش صادرات را از دست داده است.

ریچارد مالینسون تحلیلگر انرژی با بیان اینکه اکنون ذخایر نفت شناور روی آب ایران تمام شده و احتمالاً تولید میعانات گازی کاهش یافته گفت «فکر می‌کنیم که نفت‌های ذخیره شناور روی آب ذخیره باعث افزایش صادرات می‌شد»

وی افزود: ما مسیر دشواری را برای ایران در افزایش صادرات نفت خام می‌بینیم مگر اینکه این کشور بتواند از تجربیات غربی‌ها و سرمایه‌گذاری آنها در این مسیر استفاده کند که آن هم برای به نتیجه رسیدن بسیار سخت شده است.

بعد از لغو تحریم‌های بین‌المللی میزان صادرات نفت ایران از 2.9 میلیون بشکه در روز به حدود 3.6 میلیون بشکه در ماه ژوئن رسید. با وجود این ایران در تصمیم اخیر اوپک برای توافق کاهش تولید نفت تلاش کرد تا در تصمیمی که کشورهای تولیدکننده برای کاهش تولید گرفته‌اند مشارکت نکند و در این میسر بسیار جنگید.

کشورهای اوپک و غیراوپک در 30 نوامبر سال گذشته به توافق رسیدند که به مدت 6 ماه از ابتدای سال جدید میلادی تولیدشان را روزانه 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران گفت: ماه گذشته ایران 3.8 میلیون بشکه در روز تولید کرده و در صورتی که اوپک بخواهد مدت توافق اوپک را تمدید کند همکاری خواهد کرد این مسئله نشان می‌دهد که علائمی که ایران دیگر نمی‌تواند تولید خود را افزایش بدهد.

براساس گزارش رویترز، قبل از لغو تحریم‌های بین‌المللی، ایران نفت خود را روی کشتی‌ها و تانکرهای بزرگ ذخیره کرد که در سال 2015 این میزان به 40 میلیون بشکه رسید که در 25 تانکر ذخیره شده بود و این کشور این تانکرها را بعداً به تعداد 60 عدد رساند.

در حالیکه اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد تحریم‌ها علیه ایران را برداشتند. آمریکا اقدامات جداگانه‌ای را برای تحریم‌ها اعمال کرده و دولت دونالد ترامپ قول داده که موضع سختگیرانه‌ای در برابر ایران داشته باشد. این مسئله نگرانی‌ها در بین بانک‌های غربی را درباره پیشنهادهای فاینانس برای ایران بسیار سخت و دشوار کرده است و نیز تصمیم برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایران را بسیار کند نموده است.

شرکت نفتی فرانسوی «توتال» در ماه فوریه تصمیم نهایی برای سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری روی پروژه گاز ایران را تا تابستان امسال اعلام کرد اما با این وجود گفت که همه اینها به تصمیم دولت جدید آمریکا بستگی دارد که آیا با وجود تحریم‌های موجود اجازه سرمایه‌گذاری را خواهد داد یا خیر.

«پدی راجرز» رئیس شرکت یوروناو گفت: عدم شفافیت در موضع آمریکا درباره تحریم‌های ایران سایه‌ای روی مبادلات نفتی با ایران افکنده است. علاوه بر این تلاش وزیر نفت ایران برای انجام مبادله با شرکت‌های غربی(قرارداهای جدید نفتی) در ایران با مخالفت‌های داخلی مواجه شده است و طرح‌های این وزارتخانه اکنون برای اجرایی شدن به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شده است.

«مهدی ورزی» یک مقام سابق در شرکت ملی نفت ایران که اکنون مشاور مستقل است، گفت: ایران نیاز به میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری برای افزایش ظرفیت‌های تولید نفت و گاز دارد.

وی گفت: اکثر میدان‌های که کشف شدند مربوط به ده‌ها سال گذشته است و ظرفیت تولید آنها اکنون کاهش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها