کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فقط 2.5 درصد اقامت نوروزی در هتل‌ها بود


کد خبر : ۳۴۹۳۳چهارشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹:۴۰۴۰۵۲ بازدید

نوروز متفاوت؛ شعاری که امسال بارها از زبان مسئولان شنیدیم و سیاست ها بر این اساس چیده شد. اما گویا این تفاوت را می توان در آمارهایی ...

نوروز متفاوت؛ شعاری که امسال بارها از زبان مسئولان شنیدیم و سیاست ها بر این اساس چیده شد. اما گویا این تفاوت را می توان در آمارهایی که اعلام می شود شاهد بود چنانکه فقط 2.5 درصد اقامت نوروزی در هتلها بوده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از فارس، نوروز متفاوت؛ سیاستی بود که مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نوروز 96 در پیش گرفتند و بر آن تاکید داشتند. 

از یک سو سعی برآن شد تا با راه اندازی نوروزگاه ها، نوروزی متفاوت را برای گردشگران رقم زنند که در نهایت به جای اجرای مراسم آیینی و نشان دادن آداب و رسوم به محلی برای فروش صنایع دستی و سوغات تبدیل شد و به جای نوروزگاه، نوروزبازار شد و از دیگر سو در بخش اقامتی و آمارهایی که ارائه شده است شاهد تغییراتی در نگاه مسئولان درخصوص تعریف مراکز  اقامتی هستیم.

مرتضی رحمانی موحد؛ معاون گردشگری در نشست خبری که به منظور ارائه گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر برگزار شده بود از ثبت 59میلیون و 343هزار و 678 نفرشب اقامت، براساس پایه‌های آماری، تا پایان روز 13 فروردین 96 خبر داد. این درحالی است که جمشید حمزه زاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر اینکه این میزان اقامت به هتلها تعلق ندارد به خبرنگار «سفر» گفت: میانگین ضریب اشغال هتلها در  نوروز 96، فقط ۴۸ درصد بود که نسبت به سال گذشته با 10 درصد کاهش روبه رو شدیم.

به گفته حمزه زاده، در نوروز 96، ۱۴۵۰۰۰۰ نفر شب اقامت در هتلهای ایران انجام شده است. در واقع می توان گفت، فقط  2.5 درصد اقامت نوروزی در هتلها بوده است و بیش از 97.5 درصد اقامتهای نوروزی در مراکزی غیر از هتلها که از آن به عنوان مراکز اقامتی اصلی در حوزه گردشگری یاد می شود انجام شده است. 

او از، شرایط اقتصادی مردم، فعالیت رسمی مراکز اقامتی غیر مجاز و وضعیت آب و هوایی سال جاری به عنوان دلایل کاهش ضریب اقامت هتلها نام برد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها