کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 42 واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز


کد خبر : ۳۴۹۲۵چهارشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۵۹۴۷۹ بازدید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز چهارشنبه 16 فروردین ماه 95 با افزایش 42 واحدی به رقم ...

بورس تهران امروز در حالی معاملاتی آرام و متعادل را با رشد 42 واحدی شاخص کل به نمایش گذاشت که گروه‌های پالایشی و خودرویی با اقبال خریداران اغلب حقیقی روبرو بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز چهارشنبه 16 فروردین ماه 95 با افزایش 42 واحدی به رقم 77 هزار و 689 واحد دست یافت.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 106 واحدی عدد 16 هزار و 392 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش  144  واحدی به رقم  85 هزار و 487  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 10 واحدی به رقم  54 هزار و 526  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 204 واحدی عدد 168 هزار و 791 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 3 واحدی به عدد 889  واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت  پالایش نفت تهران  با 27 واحد، پالایش نفت بندر عباس ،پالایش نفت تبریز و پالایش نفت اصفهان و سایپا هر یک به میزان 15  واحد و پتروشمیمی جم با 9  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت گروه مپنا  با 34  واحد، آسان پرداخت پرشین و همراه اول هر یک به میزان با 15  واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با  15 واحد کاهش، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 175 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن  869 میلیون و 495  هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 69 هزار و 906  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه فن‌آوا، سرمایه‌گذاری ارس صبا، حق تقدم خرید سهام سیمان دشتستان، مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران ایران از سوی ناظر بازار سهام متوقف در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق، حق تقدم خرید سهام مخابرات ایران، داروسازی زاگرس فارمد پارس، سیمان صوفیان، باما، خوراک دام پارس، حق تقدم خرید سهام لبنیات پاستوریزه پاک، اوراق گواهی سپرده عام بانک رفاه کارگران بازگشایی شدند.

پیشرو بودن پالایشی‌ها

به گزارش فارس، امروز بورس تهران در گروه خودرویی‌ها در حالی شاهد افزایش تقاضا از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بود که عرضه‌های تدریجی معامله‌گران حقوقی در این گروه‌ها روندی متعادل را بر کلیت معاملات این گروه حاکم کرد.

در این بین امروز در گروه ایران خودرو، سرمایه‌گذاری ملی ایران همچنان به جمع‌آوری زیرپوستی این سهم از بازار در محدوده صفر تابلو  ادامه می‌دهد. «ونیکی» پیش از پایان سال 95 از سوی بانک تجارت به یک شرکت حقوقی مرتبط با مالک شرکت آلومینیوم المهدی که مورد حمایت معاون اول رئیس جمهور است در حالی واگذار شد که پیش از این عنوان شده بود، گروه قطعه‌سازی کروز یکی از خریداران این دارایی است.

پایان اصلاح قیمتی در گروه خودرو و قطعه‌سازی‌ها در حالی امروز اقبال برخی معامله‌گران این گروه را در پی داشت که به نظر می‌رسد انتظار چندانی برای برجای گذاشتن بازدهی بیش از 10 درصدی در کلیت معاملات سهام این گروه نمی‌توان انتظار داشت.

براساس این گزارش امروز در گروه پالایشی‌ها نیز بازار سهام شاهد اقبال معامله‌گران اغلب حقیقی در حجم‌های محدود بود در این گروه انتظار برای تحقق سودآوری‌های مناسب در پایان عملکرد 12 ماهه سال مالی 95 در کنار نوسان قیمت جهانی نفت تحلیل‌های مختلفی را برای سرمایه‌گذاران در پی داشته است.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل اما به نسبت کم حجم بود که با پیشرو شدن گروه‌های خودرویی و پالایشی اما همچنان اقبال معامله‌گران کوتاه مدت‌نگر را در گروه‌ها و شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین را در پی داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها