کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت‌ سهام در بازار جذاب شد


کد خبر : ۳۴۶۵چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸:۵۳۳۱۶۴ بازدید

یک کارشناس بازار سرمایه با تشریح دلایل عدم تأثیرگذاری اوراق جدید بانک مرکزی بر بورس، گفت: قیمت‌ها در بازار سهام جذاب شده و قیمت‌ها به سرعت به روال گذشته باز می‌گردد.

حسین خزلی خرازی با اشاره به اقدام اخیر بانک مرکزی برای افزایش نرخ اوراق مشارکت، اظهار داشت: دولتها معمولا در پایان سال برای جذب نقدینگی جامعه چنین اقدامی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه قرار بود جذب نقدینگی از طریق بازار سرمایه و با شیوه انتشار اوراق خزانه اسلامی در بازار ثانویه انجام شود، افزود: در شرایطی که بیش از یک ماه است، بورس رونق ندارد، انتشار اوراق مشارکت، کار موازی با بازار سرمایه است.

خرازی گفت: اکنون شرکت‌های تامین سرمایه صکوک یا اوراق مشارکت را پیش از این با نرخ‌های 23 و 24 درصد به راحتی پرداخت می‌کردند و اوراق جدیدی که بانک مرکزی رونمایی کرده، جذابیتی ندارد چرا که نرخ مؤثر بهره آن به نسبت اوراق قبلی، چندان بالا نیست.این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه اکنون بورس متأثر از دیگر اخبار منفی شده است، گفت: خبر انتشار اوراق مشارکت به شیوه جدید نمی‌تواند تاثیری بر بازار داشته باشد.

وی ادامه داد: اکنون سرمایه‌گذاران سهام خود را با 30 تا 40 درصد پائین‌تر حاضر نیستند، فروخته و با اوراق جدید بانک مرکزی معاوضه کنند.خرازی با تاکید بر اینکه بازار بزودی افت شدید را با سرعت جبران خواهد کرد، گفت: فعالان بازار به خوبی می‌دانند که سهم‌هایی که با سرعت تنزل قیمت داشته باشند، به همان شکل جبران خواهد شد.

این مدیرعامل کارگزاری درباره شرایط فعلی بازار برای خرید سهام خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به افت قیمت‌ها، فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و برخی که کف بازار را تشخیص نمی‌دهند، در این قیمت‌ها به صورت خرد خریداری می‌کنند.این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه نرخ مؤثر سود واقعی این اوراق در 6 ماه گذشته 10 درصد است، گفت: سرمایه‌گذاران بورسی در مدت 3 روز می‌توانند این بازدهی را به دست آورند، بنابراین انتشار این اوراق برای فعالان بازار سهام جذابیتی ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها