کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیامک اعلام تماس از دست رفته، هزینه دارد؟


کد خبر : ۳۴۵۸۱پنجشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰:۲۵۵۹۶۷ بازدید

طی روزهای گذشته پیامی در فضای مجازی منتشر شده که بر اساس آن اعلام می‌شود که در صورت فعال بودن سرویس تماس‌بان برای مشترکان همراه اول ...

طی روزهای گذشته پیامی در فضای مجازی منتشر شده که بر اساس آن اعلام می‌شود که در صورت فعال بودن سرویس تماس‌بان برای مشترکان همراه اول، هر بار هزینه‌ای معادل 400 تومان به حساب مشترک منظور می‌شود.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایسنا، فضای مجازی طی سال‌های اخیر شرایطی ایجاد کرده تا در موارد متعدد رسانه‌های غیر رسمی و افراد اطلاعات مختلفی را با شهروندان به اشتراک گذاشته و گاهی حتی روشنگری کنند، اما به هر صورت اطلاع یافتن از میزان صحت این اخبار نیز دشواری‌های خاص خود را داشته و همواره نمی‌توان به صحت و سقم این اطلاعات مطمئن بود.

به تازگی نیز در این فضا خبری منتشر شده و بر مبنای آن به مشترکان تلفن همراه هشدار داده شده که استفاده از سرویس تماس‌بان هر بار هزینه‌ای ۴۰۰ تومانی برای مشترک به دنبال دارد.

در متن این پیام آمده است: «قابل توجه مشترکان همراه اول؛ در صورت فعال بودن سرویس تماس بان (اعلام تماس بی پاسخ) به ازای هر اعلام مبلغ ۴۰۰ تومان به عنوان خدمات مبتنی بر محتوا در قبض موبایل شما لحاظ می‌شود و شما می‌توانید با ارسال عدد صفر به شماره ۹۹۱۴ از فعال بودن آن اطلاع یافته و با ارسال عدد پنج به ۹۹۱۴ آن را غیر فعال کنید.»

در پایان این پیام هم اینگونه خواسته شده که با اطلاع رسانی به سایر دوستان خود از برداشت میلیاردی ماهانه مخابرات از قبض موبایل‌ها جلوگیری کنید.

اما مراجعه به سایت همراه اول اطلاعاتی درباره سرویس تماس‌بان در اختیار مشترکان قرار می‌دهد. بر روی این سایت آمده است: «تماس بان نام سرویسی از همراه اول است که به مشترکین اجازه می دهد از تماس های دریافتی خود در زمانی که در دسترس نیستند، اطلاع حاصل کنند. این سرویس این موضوع را با پیامک به شما اعلام می کند، اما در متن پیام خود تنها شماره تماس گیرنده را درج می نماید.»

پیگیری موضوع از سوی همراه اول هم گویای آن است که سرویس نام برده فاقد هر گونه هزینه محسوب شده و کاملا رایگان است و اپراتور از ارسال پیام تماس‌های از دست رفته سودی نمی‌برد و مشخص نیست به چه دلیل و انگیزه‌ای چنین پیامی در فضای مجازی منتشر شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها