کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چند نکته در مورد تندر 90 جدید


کد خبر : ۳۴۵۳سه شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹:۰۵۳۴۶۸۱ بازدید

در حالی که مردم ایران از نوسانات سینوسی تولید و بازار خودرو به تب‏ و‏تاب افتاده ‏اند آن طرف آب‏ها نسل جدید رنو لوگان یا همان تندر‏90 خودمان مدتی است به بازار عرضه شده و از زمین تا آسمان نسبت به آنچه ما به عنوان محصولی از رنو سوار می‏شویم تفاوت دارد .
چند نکته در مورد تندر 90 جدیدچند نکته در مورد تندر 90 جدید

چند هفته‏ ای است که ورود قطعات تندر90 و مگان برای جان گرفتن دوباره خطوط تولید این دو خودرو سرعت گرفته و به نظر می‏ رسد طی ماه‏ای آینده و به خصوص شب عید شاهد عرضه گسترده تندر90 به بازار خواهیم بود اما در حالی که ما همچنان چشم به راه تولید لوگان(تندر90) سال 2004 هستیم ، لوگان به دومین پله از زندگی ‏اش قدم گذاشته. سال 2012 زمانی که نسل جدید سدان اقتصادی رنو و داچیا معرفی شد امید داشتیم برای اولین بار یک محصول خارجی همزمان با جهان در ایران نیز به مرحله جدید زندگی اش قدم بگذارد تا مردم ایران برای اولین بار شاخ در آوردن را تجربه کنند اما پیمان کارگر ؛ مدیر رنو پارس و حافظ منافع این شرکت فرانسوی در ایران سال گذشته آب پاکی را روی دست مردم ریخت و گفت که نسل جدید لوگان به ایران نمی‏ آید اما در عوض مدل های فیس لیفت این خودرو توسط ایران‏ خودرو و پارس خودرو به بازار عرضه می‏ شوند . پارس‏ خودرویی‏ ها مدل پارس‏ تندر را به بازار عرضه کردند و ایران خودرو نیز به قول خودش اولین تندر 90 اتوماتیک جهان را روانه بازار ایران کرد. حال در این بین تنها سهم ایران‏ خودرو از جراحی صورت تندر90 باقی مانده تا فیس‏ لیفتی که در سال 2008 روی نسل اول این خودرو در اروپا انجام شده را در سال 2014 میلادی شاید به تولید برساند! داستان آنقدر ها هم شیرین نیست که تمایل به شنیدنش داشته باشید پس شما را به مطالعه هر آنچه باید در مورد نسل جدید تندر 90 بدانید دعوت می‏ کنیم :

ما ایرانی‌ها تنها لوگا ن را با یک موتور 1.6 لیتری 105 اسب بخاری می‌شناسیم در حالی که برای نسل جدید سه موتور جدید نیز معرفی شده‌اند . معروف‌ترین آن‌ها فقط 0.9 لیتر حجم دارد اما با بهره‌گیری از توربوشارژر و سه سیلندر حداکثر قدرتش به 90 اسب بخار می‌رسد . پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی با قابلیت بهره‌گیری از سوخت LPG نیز برای استقبال بهتر برزیلی‌ها به لوگان اضافه شده . موتور جدید آخر نیز 1.5 لیتر حجم دارد که البته دیزلی است . به غیر از این سه موتور لوگان از قلب دیگری استفاده نمی‌کند . گیربکس آن نیز همچنان 5 سرعته دستی است و هنوز گیربکس اتوماتیک به صورت رسمی روی همه مدل‌ها ارئه نشده است .

داچیا در نسل اول لوگان از یک محصول هزار مشتق گرفته بود ! از ون گرفته تا وانت اما لوگان جدید یکی‌یکدانه رنو و داچیا خواهد بود . ون های داچیا مدل‌های Lodgy و Dokker هستند .البته رنو در سال 2013 از نسخه MCV یا ون لوگان نیز برای برخی بازار ها در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد . طراحی لوگان جدید مانند نسل قبل در مرکز تحقیقات رنو فرانسه انجام شده است . این خودرو با برند رنو دسامبر سال 2013 در برزیل رونمایی شد . در ترکیه نیز لوگان به عنوان نسل سوم رنو سمبل از اوایل سال 2013 به بازار معرفی شده است .

لوگان پروژه ای 4 ساله برای شرکت رنو بود که از سال 1999 پس از خرید کمپانی داچیا رومانی در سال 1998 کلید خورد و پروژه نهایی در ژوئن 2004 معرفی شد . سال 2008 نخستین تغییرچهره این خودرو به بازار معرفی شد و بعد از 8 سال که دیگر لوگان در همه بازار ها معروف شده بود سال 2012 در نمایشگاه پاریس رونمایی شد . عکس‌های رسمی این خودرو در سپتامبر همان سال منتشر شد. این بار دیگر لوگان پرچم‌دار محصولات داچیا نبود بلکه دماغه آن کاملا مشابه برادر هاچ‌بکش یعنی ساندرو طراحی شده بود .

در نسل قبل رنو ابتدا اعلام کرد لوگان 5هزار‌یورویی خواهد بود اما در نهایت قیمت نسخه پایه آن به حدود 6 هزار یورو رسید . در نسل جدید داچیا در سایت رسمی‌اش قیمت پایه این خودرو را 6.890 یورو(با در نظر گرفتن همه مالیات ها) اعلام کرده است . البته در مدل پایه سپر همرنگ بدنه نیست و از بسیاری از امکانات بهره نمی‌برد . نسل قبل لوگان در 8 کشور و 9 کارخان هبه تولید می‌رسید اما نسل جدید تا اینجای کار برای تولید در کشور های رومانی ، مراکش ، ترکیه و برزیل برنامه‌ریزی شده است . 

5-   طول ، عرض و ارتفاع نسل جدید لوگان به ترتیب 4346×1733×1517 هستند که کاهش در ارتفاع و عرض را نشان می‌دهند اما طول آن حدود 10 سانتیمتر افزایش یافته است . فاصله بین دو محور نیز تقریبا ثابت مانده است . برای افزایش توانایی‌ها داچیا و رنو سعی کرده‌اند تا حد ممکن وزن را کاهش دهند که در نهایت موفق شده‌اند وزن خالص مدل پایه را از 1090 کیلوگرم به 1049 کیلوگرم برسانند. فول ترین مدل نیز وزنش به 1260 کیلوگرم می‌رسد که نسبت به نسل قبل حدود 100 کیلوگرم سبک‌تر است !

اگر مالک تندر90 باشید به خودروهایی که قابلیت نصب کروز کنترل ، نمایشگر و جی‌پی‌اس ، کیسه‌های هوای جانبی و ... را دارند حسودی می‌کنید اما در نسل جدید همه این امکانات به صورت استاندارد برای لوگان فراهم شده‌اند .نمایشگر 7 اینچی با قابلیت نصب GPS بعد از ون Lodgy برای تندر 90 نیز ارائه شد . کروز کنترل ، سنسور‌های پارک ، کیسه‌های هوای جانبی ، سیستم کنترل پایداری ESP نیز در فهرست آپشن‌های رسمی این خودرو به چشم می خورند .

رنو بالاخره خساست را کنار گذاشته و یکی از آپشن‌های مدرنش را نیز در کنار امکانات جدید به لوگان داده است . این آپشن کلید Eco است که روی برخی مدل‌های لوگان نصب شده و با فشردن آن تعویض دنده‌ها بالاتر از دور موتور 4000 امکان‌پذیر نخواهد بود و به این ترتیب مصرف سوخت خودرو کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند . مصرف موتور 1.2 لیتری 75 اسب بخار به 5.9 لیتر در 100 کیلومتر می‌رسد و پیشران هسه سیلندر 0.9 لیتری نیز تنها 5.1 لیتر در 100 کیلومتر می‌سوزاند. در حالت Eco مصرف ترکیبی به 3.8 لیتر و آلایندگی از 120 گرم در هر کیلومتر به 99 گرم می‌رسد ! آپشن Eco به همراه دو گانه سوز شدن موتور با LPG حدود 750 یورو به قیمت خودرو اضافه می‌کند.

آن‌هایی که از طراحی ساده ، متریال خشک و بی کیفیت تندر 90 و خیلی چیز های دیگر شاکی بودند مطمئنا عاشق طراحی داخلی لوگان جدید می‌شوند . این‌جا دیگر خبری از یک طرح اقتصادی نیست . حاشیه سازی های کرومی دریچه‌های کولر و بخش یاز داشبورد را در بر می‌گیرند . طراحی داخلی با 4 تریم ( شامل ترکیب رنگ داشبورد و روکش صندلی ها) به مشتریان قابل عرضه است . خودرو خودرو نیز در 7 رنگ عرضه می‌شود که دو عدد آن‌ها معمولی و 5 عدد متالیک هستند .

لوگان در عمده بازار‌ها در سه تیپ عرضه می‌شود . در تیپ اول سپر همرنگ بدنه نیست ولی فرمان بر خلاف تندر90 E0 خودمان هیدرولیک است . موتور آن نیز از نوع 1.2 لیتری است . در تیپ دوم کلید Eco ، پخش CD رنگ متالیک ، سیستم تهویه مطبوع و مه شکن اضافه می‌شوند . در تیپ فول نیز همه امکانات به علاوه موتور 0.9 لیتری توربو 90 اسب بخاری قابل سفارش هستند . قیمت فول‌ترین مدل با موتور بنزینی به حدود 9 هزار یورو و با موتور دیزلی به حدود 10.3 هزار یورو می‌رسد .

یکی دیگر از مشکلات تندر90 کمبود تجهیزات جانبی و آپشن برای نصب روی خودرو است . در مدل جدید خود داچیا ورنو دست به کار شده‌اند و تجهیزات جانبی استانداری را به مشتریان عرضه می‌کنند . باربند ، نورگیر بالای شیشه‌های جانبی ، زه محافظ پایین درب‌ها ، گل پخش‌کن ، قاب مه‌شکن جلو ، پایه نگهدارنده موبایل ، موکت با کیفیت کف اتاق و توری نگهدارنده صندوق بار بخشی از این آپشن ها هستند.برای بدنه هم ترک‌ها روی رنو سمبل چند بادی‌کیت نصب کرده‌اند که در همه کشور‌های جهان قابل ارائه است .


5os7r48h4665alwhpb9.jpg

jwsdehwugfnf8hupxgqn.jpg

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها