کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ابلاغ نرخ‌های جدید حق بیمه شخص ثالث به بیمه‌ها تا پایان سال


کد خبر : ۳۴۵۲۹سه شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۳۹۳۷۱۹ بازدید

رئیس کل بیمه مرکزی با تأکید براینکه نرخ‌های جدید حق بیمه شخص ثالث تا پایان سال 95 به شرکت‌های بیمه ابلاغ خواهد شد، گفت: صندوق تأمین ...

رئیس کل بیمه مرکزی با تأکید براینکه نرخ‌های جدید حق بیمه شخص ثالث تا پایان سال 95 به شرکت‌های بیمه ابلاغ خواهد شد، گفت: صندوق تأمین خسارت های بدنی مابه التفاوت حق بیمه را پوشش می دهد.

عبدالناصر همتی در گفت وگو با تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا نرخ دیه سال 96 از سوی قوه قضائیه به بیمه مرکزی ابلاغ شده است یا خیر؟ اظهار داشت: هنوز به صورت ابلاغ رسمی نشده ولی ما آنچه در خبرها به نقل از مسئولان قوه قضائیه اعلام شد را ابلاغ رسمی تلقی می کنیم.

وی با بیان اینکه بیمه مرکزی درحال تدوین نرخ های جدید حق بیمه شخص ثالث بر اساس دیه 210 میلیونی سال 96 است، افزود: نرخی تغییر نمی کند بلکه براساس ضابطه ای که قبلاً دولت تعیین کرده بود محاسبات انجام می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ضمن تأکید براینکه چون تعهدات افزایش پیدا می کند مبلغ حق بیمه شخص ثالث برای سال آینده بالا می رود، تصریح کرد: افزایش حق بیمه شخص ثالث متناسب با افزایش 10.5 درصدی نرخ دیه خواهد بود.

همتی در پاسخ به این پرسش که چرا قوه قضائیه با طرح بیمه مرکزی مبنی بر تغییر مبنای محاسبه نرخ دیه از شتر به نقره گفت: قوه قضائیه مباحث شرعی را مطرح و اعلام کردند علما در این خصوص بحث های فقهی مفصلی انجام دادند؛ در نهایت گفتند ما این موضوع را به تأیید مقام معظم رهبری هم رساندیم و بنا شده فعلا مبنا شتر باشد. سایر موارد از جمله نقره الان رایج نیست و نمی توانیم آن را مبنا قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مرجع تصمیم گیری در این زمینه طبق قانون قوه قضائیه است و ما هم شتر را بعنوان مبنای نرخ دیه می پذیریم، افزود: برهمین اساس برای تعیین نرخ واقعی برای سال آینده نرخ دیه 10.5 درصد افزایش یافت البته دنبال افزایش نبودند بلکه می خواستند نرخ واقعی را تعیین کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی در توضیح اینکه چرا دیگر نیازی به خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث از سال آینده نیست؟ گفت: طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث، که الان در حال اجرای آن هستیم، بنا شده صندوق تأمین خسارت های بدنی زین پس مابه التفاوت حق بیمه را به شرکت های بیمه پرداخت کند.

وی افزود: قبلاً 5 درصد حق بیمه شخص ثالث به صندوق تأمین خسارت های بدنی پرداخت می شد ولی براساس قانون جدید این رقم به 8 درصد افزایش یافت، بنابراین از ابتدای سال 8 درصد از حق بیمه به صندوق خسارت های بدنی واریز شده است؛ از همین رو بخاطر افزایش ورودی صندوق، این تعهدا را برای این صندوق اضافه کردیم تا مابه التفاوت بیمه نامه هایی که خریداری شده با نرخ مصوب سال بعد از سوی صندوق تأمین خسارت های بدنی پرداخت شود.

همتی همچنین گفت: تغییر ناشی از نرخ دیه بعهده صندوق تأمین خسارت های بدنی خواهد بود. بنابراین شرکت های بیمه تعهد را می پردازند و بعد از صندوق دریافت می کنند.

وی تأکید کرد: برای سال آینده به صورت خودکار بیمه نامه ها مطابق با حق بیمه مصوب سال 96 افزایش خواهد یافت و نیازی به مراجعه به شرکت های بیمه نیست.

این مقام مسئول در صنعت بیمه ادامه داد: بنابراین از نظر ما کسی که در سال 95 بیمه نامه خریده اگر سال 96 به افزایش دیه بخورد، اتوماتیک از پوشش کامل برخوردار خواهد شد و مشکلی از این نظر وجود نخواهد داشت.

رئیس کل بیمه مرکزی با تأیید این جمله که کسانی که آخر سال حق بیمه پرداخت می کنند از این امتیاز سود می برند، گفت: بنا شد برای راحتی مردم این کمک شود که کسانی که بیمه نامه شان برای دو ماه ابتدایی سال هم هست شامل این پوشش خودکار شوند.

وی با بیان اینکه نرخ های جدید حق بیمه از اول فرودین 96 اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: بیمه مرکزی در حال تدوین جدول مربوط به حق بیمه هاست و قبل از پایان سال آنرا برای اجرا به شرکت های بیمه ابلاغ خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها