کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سامانه موشکی اس300 با موفقیت در ایران آزمایش شد / فیلم


کد خبر : ۳۴۱۶۵شنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۴۱۲۴۵۲ بازدید

آزمایش عملیاتی سامانه پدافند هوایی اس300 تحت عنوان رزمایش دماوند با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در میدان تیر یکی از یگانهای ...

آزمایش عملیاتی سامانه پدافند هوایی اس300 تحت عنوان رزمایش دماوند با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در میدان تیر یکی از یگانهای پدافندی کشور انجام شد.

آزمایش عملیاتی سامانه پدافندی اس300 با هدف ارزیابی نحوه عملکرد این سامانه با بکارگیری طیف وسیعی از اهداف پرنده وموشکی انجام شد. بنابر این گزارش، ارزیابی توانایی سامانه اس300 در درگیری با اهداف دارای سطح مقطع راداری پایین، تهدیدهای بالستیک و بررسی میزان توانمندی تخصصی و عملی افسران جوان قرارگاه پدافندهوایی در بکارگیری این سامانه از اهداف رزمایش دماوند بود.

در رزمایش دماوند آزمایش کامل این سامانه توسط کارکنان ایرانی و با سناریوهای شبیه‌سازی‌شده مطابق با تهدیدهای روز دنیا تمرین و مراحل کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری توسط سامانه اس300 انجام شد و عملکرد این سامانه در محیط جنگ الکترونیک مورد ارزیابی قرار گرفت و با شلیک موشک از این سامانه اهداف مورد نظر، هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

پیش از اعلام رسمی این خبر، ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود که پرتاب موشک هایی مشابه سیستم s300 را در یک نقطه نامعلوم در ایران نشان می داد. 

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم – که یکی از مراکز بسیار مهم در حوزه مطالعات مسائل نظامی محسوب می‌شود، اخیراً فهرستی از موشک‌های صادر شده به ایران را منتشر کرده است.

 این موسسه در گزارش خود اعلام کرد ایران 150 موشک از مدل 48N6  را از روسیه تحویل گرفته است. این موشک دارای چندین مدل بوده و دقیقاً نمی‌توان گفت کدام مدل از آنها به ایران تحویل شده است.

موشک مورد نظر در مدل پایه (48N6E) بردی در حدود 150 کیلومتر داشته و سرعت آن در حدود 2000 متر بر ثانیه است.

مدل 48N6E2 این موشک نیز دارای همین سرعت و برد درگیری حدوداً 200 کیلومتر است. این مدل با برد 200 کیلومتر و ارتفاع درگیری حدوداً 27 کیلومتر، موشکی است که معمولا برای خانواده اس‌300 پی ام یو 2 عرضه می‌شود.

سامانه پدافندی اس300 برای نخستین بار در تاریخ 29 فروردین 1395 در رژۀ ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

توافق 800 میلیون دلاری مسکو-تهران، برای تحویل سامانه‌های اس300 روسیه به ایران در سال 2007 امضا و اواسط سال 2010، پس از تصویب تحریم‌های ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل لغو شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ 24 فروردین 1394 پس از فراز و نشیب های فراوان و بدعهدی های پیاپی روسیه، با امضای حکمی تحریم تحویل سامانه‌های دفاع موشکی زمین به هوای اس-300 به ایران را لغو کرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها