کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ونزوئلا فلاکت زده ترین اقتصاد جهان شناخته شد


کد خبر : ۳۴۱۲۹جمعه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹:۱۱۳۲۲۴ بازدید

ونزوئلا برای سومین سال متوالی به دلیل مواجهه با مشکلات اقتصادی و سیاسی و کاهش قیمت نفت، فلاکت زده ترین کشور جهان معرفی شد.

ونزوئلا برای سومین سال متوالی به دلیل مواجهه با مشکلات اقتصادی و سیاسی و کاهش قیمت نفت، فلاکت زده ترین کشور جهان معرفی شد.

اگر سال 2016، سالی همراه با شوک های سیاسی بود، امسال ممکن است سالی باشد که کشورها خودشان را متاثر از تاثیرات اقتصاد جهانی ببینند. شاخص فلاکت بلومبرگ که ترکیبی است از چشم اندازهای تورم و بیکاری کشورها در سال 2017 نشان می دهد که ونزوئلا برای سومین سال متوالی به دلیل مواجهه با مشکلات اقتصادی و سیاسی، فلاکت زده ترین کشور جهان در این رده بندی است.

کاهش قیمت نفت موجب بروز بحران اقتصادی شدید در ونزوئلا شده و آمارها نشان می دهد که رشد قیمت ها در این کشور از اواسط ماه اوت به این طرف 1419 درصد بوده است. اقتصاددانان انتظار دارند قیمت ها در ونزوئلا امسال تقریبا 6 برابر شود. آخرین کشور در رده بندی کشورهای فلاکت زده بلومبرگ، یک بار دیگر تایلند است و این عمدتا ناشی از روش منحصر به فرد این کشور در محاسبه نرخ اشتغال زایی است.

در این شاخص، کشور اروپایی لهستان بیشترین روند نزولی را تجربه کرده و از رتبه 45 درصد شاخص سال گذشته به رتبه 28 رسیده است. هر چه رتبه کشورها در این شاخص بالاتر برود، میزان فلاکت اقتصادی آن کشور بالاتر است. هرچند نرخ بیکاری در این کشور از زمان بحران مالی به این طرف هر سال در حال کاهش بوده، اما نرخ تورم در این کشور پس از پشت سر گذاشتن یک دوره طولانی بی سابقه کاهش تورم، در ماه ژانویه به 1.8 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این شاخص، میزان فلاکت در مکزیک نیز بالاتر رفته است. مکزیک که در سال 2016 در رتبه 38 این رده بندی بود، امسال به دلیل افزایش نرخ تورم به رتبه 31 رسیده است. عواملی همچون قطع یارانه دولتی سوخت و کاهش 11 درصدی ارزش پزو در برابر دلار پس از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر عامل این وضعیت بوده است.

انگلیس نیز به دلیل قرار گرفتن در لبه پرتگاه خروج از اتحادیه اروپا 2 رتبه در شاخص فلاکت بالاتر رفته است. رفراندوم سال گذشته که دولت این کشور را ملزم به آغاز فرآیند خروج از اتحادیه اروپا کرده موجب رسیدن ارزش پوند به پایین ترین رقم 30سال گذشته و بالا رفتن هزینه واردات و افزایش نرخ تورم شده است.

در این شاخص کشورهای ونزوئلا، آفریقای جنوبی و آرژانتین در صدر شاخص فلاکت قرار دارند. این شاخص تنها وضعیت اقتصادی 65 کشور جهان را مورد بررسی قرار داده است.

کشورهایی که کمترین شاخص فلاکت را در این فهرست دارند عبارتند از: هنگ کنگ، کره جنوبی، دانمارک، تایوان، ایسلند،، ژاپن، سوئیس، سنگاپور و تایلند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها