کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چه کسی از افزایش تعرفه واردات خودرو سود می کند؟


کد خبر : ۳۴۰۸یکشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰:۳۳۷۹۵۱ بازدید

در دولت دهم قانونی تصویب شد که به موجب آن، دولت موظف می شد تا هر سال میزان تعرفه واردات خودرو را به میزان ۵درصد کاهش دهد.

درحالیکه پیش از این نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولتی های از کاهش تعرفه واردات خودرو خبر می دادند که در تازه ترین قانون تعرفه واردات خودرو، نه تنها تعرفه ها کاهش نیافت بلکه به بهانه خرید آمبولانس، تعرفه واردات خودرو به ناگاه به میزان ۵درصد افزایش یافت.

 در دولت دهم قانونی تصویب شد که به موجب آن، دولت موظف می شد تا هر سال میزان تعرفه واردات خودرو را به میزان ۵درصد کاهش دهد. اکنون در دولت تدبیر و امید نه تنها از رقم تعرفه واردات خودرو کم نشد، بلکه بر میزان آن افزوده شده است. اکنون آرزوهای نعمت زاده، پیر دولت و صنعت ایران در حال رقم خوردن است. درحالی که مصرف کنندگان ایرانی از صنایع خودروسازی داخلی ناراضی هستند، نعمت زاده به همراه مجلسی ها تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا این صنعت «لوس» را در ایران همچنان لوس نگه دارند!

افزایش رقم تعرفه واردات خودرو، هدیه مجلسی ها و دولت بود به خودروسازانی که با جولان بدون رقیب در بازار محصولات خود را با قیمت های بالا به مردم ایران می فروشند. این موضوعی است که عزت الله یوسفیان ملا نیز به آن اشاره می کند. وی در سوال افکارنیوز مبنی بر اینکه «چگونه برخلاف وعده های داده شده، تعرفه واردات خودرو افزایش یافت؟» می گوید: «کاهش تعرفه واردات خودرو در مجلس رای نیاورد.»

افزایش تعرفه ها در حالی صورت گرفت که دولت دهم در تلاش برای کاهش حمایت از خودروسازان، قانونی کاهش ۵درصدی سالیانه تعرفه ها را وضع کرده بود. در همین زمینه، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با افکارنیوز می گوید: «چنین قانونی نداریم. اگر چنین قانونی نیز بوده باشد، همان مرجعی که خودش این قانون را وضع کرده خودش این قانون را حذف کرده است. استدلال افزایش تعرفه نیز خرید آمبولانس خارجی برای استفاده در بخش بهداشت و درمان بوده است.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها