کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حرکت درجای شاخص در کانال 83 هزار واحدی


کد خبر : ۳۳۶۶سه شنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲:۲۵۲۴۳۸ بازدید

شاخص کل بورس در اولین سالگرد تأسیس شرکت بورس با حرکت درجا در کانال 83 هزار واحدی به کار خود پایان داد که به این ترتیب بازار سهام یک ماه رکورد نزده است.

با مشخص شدن بهره مالکانه معادن در لایحه بودجه ۹۳ این گروه در بازار سهام با توجه به تداوم عرضه‌ها و افزایش فشار فروش، با روند منفی دنبال شده و هر کدام از این شرکت‌های حاضر در گروه سنگ آهنی بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشته‌اند.بر اساس این گزارش، رفع ابهام از این گروه و تصویب نهایی نرخ بهره مالکانه سنگ آهنی‌ها و معادن بازار در شرایط شفاف‌تری قرار گرفته و نسبت به آینده تحلیل بهتری خواهد داشت.

همچنین بازار سهام چشم‌ انتظار نهایی شدن نرخ خوراک پتروشیمی‌های گازی نشسته است، تا بر مبنای آن تصمیم‌گیری کرده و روند شفاف‌تری را طی کند.به این ترتیب امروز شرکت‌های پتروشیمی نیز با توجه به ابهامات بودجه‌ای بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشتند اما در مقابل 2 شرکت هم‌گروه، مخابرات و همراه اول با برتری تقاضا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

در جریان معاملات امروز بیش از 47 میلیون و 523 هزار برگ سهم به ارزش بیش از 271 میلیارد در 61 هزار و 374 دفعه مورد معامله قرار گرفت. همچنین امروز یک نماد دیگر (تولی‌پرس) پس از 26 ماه دوری از بازار با افزایش 57 درصدی قیمت به تالار شیشه‌ای بازگشت.

در معاملات بورس تهران ماشین‌سازی اراک، مخابرات، همراه اول، پارس خودرو، داروسازی زهراوی، داده‌پردازی ایران و خدمات انفورماتیک بیشترین تقاضا و در مقابل نیرو ترانس، حفاری شمال، بین‌المللی توسعه ساختمان، فرآورده‌های نسوز آذر، سرمایه‌گذاری ساختمان، رینگ‌سازی مشهد و لبنیات کالور برترین عرضه را داشتند.بیشترین افزایش قیمت نیز به دو نماد فروسیلیس ایران و تولی‌پرس اختصاص یافت و به دنبال آن قند هگمتان، مهندسی نصیر ماشین، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر و آهنگری تراکتورسازی بیشترین افزایش قیمت را داشتند که در مقابل فرآورده‌های نسوز آذر، فولاد امیرکبیر کاشان، صنایع ریخته‌گری، جام‌ دارو، بین‌المللی توسعه ساختمان، سایپا آذین و صنایع شیمیایی فارس بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در فرابورس هم شاخص روند متعادلی را طی کرد و در محدوده 805 واحد به سر می‌برد؛ در این بازار پتروشیمی مارون، پتروشیمی جم، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پالایش نفت تهران، تأمین مواد اولیه فولاد صبا نور، پالایش نفت لاوان و پتروشیمی زاگرس بیشترین تأثیر را بر شاخص داشتند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت بیشترین حجم معاملات به معامله 81 هزار و 250 برگه اجاره رایتل تعلق گرفت و در بازار ETF نیز 150 هزار و 872 واحد صندوق قابل معامله اطلس به ارزش 1.46 میلیارد ریال مبادله شد.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها