کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات شکل گرفته در قیمت جهانی طلا


کد خبر : ۳۳۱۳۸جمعه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۲۱۷۹۳ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی امروز جمعه در آستانه انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژانویه و افزایش ارزش دلار، با کاهش نسبی روبرو شده است.

قیمت جهانی طلا که روز گذشته به بالاترین سطح در 11 هفته اخیر رسیده بود امروز جمعه در آستانه انتشار گزارش وزارت کار آمریکا و تقویت ارزش دلار با کاهش نسبی روبرو شده است. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 1213 دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.04 درصد افزایش روبرو شده است.

جفری هالی تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره تاکید کرد: گرچه قیمت طلا تحت تاثیر نگرانی ها و نااطمینانی های بین المللی با افزایش روبرو شده ولی به نظر می رسد که ادامه روند صعودی قیمت طلا مستلزم شکسته شدن سطح مقاومتی 1219 و 1221 دلاری خواهد بود.

قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از 1225 دلار رسیده بود. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون 1.8 درصد افزایش یافته است.

هالی افزود: اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1221 دلاری را بشکند با افزایش بیشتری در شرایط کنونی روبرو خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی، انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژانویه می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

نظرسنجی رویترز نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه ژانویه بیش از 175 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه دسامبر به 156 هزار فرصت شغلی رسیده بود.

پیش بینی می شود نرخ بیکاری آمریکا در این مدت به 4.7 درصد برسد که نزدیک به پایین ترین سطح در 9 سال اخیر است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.18 درصد افزایش به بیش از 811 تن رسیده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.5 درصد کاهش به کمتر از 17.33 دلار رسیده است. به اعتقاد تحلیلگران بین المللی، سیاست های نامطمئن اقتصادی و سیاسی دولت جدید آمریکا می تواند موجب تشدید نوسانات در بازارهای بین المللی شود.

ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش داده و هزینه های ساختاری را افزایش دهد. این سیاست ها می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت کالاهای راهبردی مثل طلا داشته باشد.

سیاست های پولی بانک های مرکزی اروپا و ژاپن نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها