کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا نرم‌افزارهای ایرانی از App Store حذف شدند؟


کد خبر : ۳۳۰۸۸چهارشنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۵۹۴۱۶۷ بازدید

روزهای اخیر خبرهای ضدونقیضی درباره حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه نرم افزاری اپل (App Store) منتشر شد که بسیار از رسانه‌ها آن را ...

روزهای اخیر خبرهای ضدونقیضی درباره حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه نرم افزاری اپل (App Store) منتشر شد که بسیار از رسانه‌ها آن را منتشر کردند و برخی ها هم این عمل را به طرق مختلف به روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا ارتباط دادند.

این درحالی است که از حدود دو ماه پیش شرکت اپل دسترسی آی پی های ایران را به این سرویس مهیا کرده است و حالا کاربران ایرانی می توانند بدون دور زدن تحریم ها به اپلیکیشن های آی او اسی دسترسی داشته باشند. پیگیری ها نشان می دهد که طی سه روز گذشته تعدادی از اپلیکیشن های ایرانی از فروشگاه مجازی اپل حذف شده است، اما تعداد قابل توجهی از آنها همچنان قابل دسترس هستند و کاربران می توانند آنها را دانلود کنند.

علیرضا برادران کارشناس فناوری اطلاعات درباره علت این کار به «فرصت امروز» گفت: به نظر نمی رسد که حذف چند برنامه ایرانی از اپل استور چندان جدی به نظر برسد و انتظار داشته باشیم تا به زودی همه اپلیکیشن های ایرانی از این فروشگاه حذف شوند.

وی افزود: شرکت اپل هنوز اطلاعیه ای در این باره نداده است، اما به نظر می رسد اپلیکیشن هایی که از شبکه شاپرک در پرداخت های درون برنامه ای استفاده کرده اند از اپ استور حذف شده اند.

برادران ادامه داد: متاسقانه هنوز تحریم های بانکی آن طور که باید لغو نشده اند و به همین دلیل شبکه های بانکی ایرانی استاندارد های جهانی را ندارند و این امر باعث می شود تا محدودیتی برای استفاده کنندگان از شبکه های بانکی کشور ما ایجاد شود.

این کارشناس درپاسخ به این سوال که آیا می توان نبود نمایندگی اپل در ایران را یکی دیگر از دلایل حذف اپلیکیشن ها دانست؟ گفت: اپل در همه کشور های دنیا نمایندگی ندارد، اما در بیشتر کشور ها در دسترس است و این موضوع اصلا صحت ندارد.

وی افزود: شرکت های بزرگ فناوری هراز چند گاهی استاندارد های جدیدی برای خود تعریف می کنند و حالا استاندارد های اپل تغییر کرده و به همین دلیل برخی اپلیکیشن ها حذف شده اند.

به گفته این کارشناس حذف اپلیکیشن ها تنها به تولیدات ایرانی محدود نیست و بسیاری از نرم افزار های موبایلی طی چند روز اخیر از اپ استور ناپدید شده اند و کاربران اپل به آنها دسترسی ندارند. 

برادران اظهار کرد: شرکت اپل حساسیت بیشتری نسبت به گوگل در ارائه نرم افزار های موبایلی دارد و به همین دلیل است که اپلیکیشن های ایرانی همچنان روی گوگل پلی در دسترس هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که گوگل هم اقدام به حذف اپلیکیشن ها کند؟ گفت: بعید نیست بعد از گذشت چند روز گوگل هم این کار را برای کاربران اندروید عملی کند، اما کاربران اندروید با ارائه این محدودیت ها چندان با مشکل مواجه نخواهند شد و به راحتی می توانند اپلیکیشن مدنظر خود را از منابع دیگری دانلود و از پرداخت های درون برنامه ای نیز استفاده کنند.

این کارشناس در پایان گفت: به نظر می رسد اپلیکیشن هایی که از اپل استور حذف شده اند با رعایت قوانین جدید اپل دوباره در دسترس قرار گیرند و نگرانی چندانی در این زمینه وجود ندارد به شرطی که برنامه نویسان اقدام به تغییر الگوریتم ها کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها