کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه


کد خبر : ۳۳۰۸۰چهارشنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۵۸۸۰۷ بازدید

در حالی که سرمایه‌گذاران بین‌المللی منتظر انتشار بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی امروز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته است.

 قیمت جهانی طلا که روز سه شنبه برای لخظاتی به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسیده بود، امروز تغییر چندانی نداشته است. سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا و نرخ بهره این کشور هستند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش به نظر می رسد که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را تغییر نخواهد داد. بیشترین تمرکز سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی ، بر روی سیاست های ترامپ بوده است. دونالد ترامپ با فرمان جنجالی درباره ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به خاک آمریکا عملا موجب نگرانی زیادی در سطح بازارهای بین المللی شده است.

قیمت طلا امروز بدون تغییر چندانی روبرو شده و به سطح 1210 دلاری رسیده است. قیمت طلا در ماه ژانویه با رشد 5 درصدی روبرو شده و این بهترین عملکرد طلا از ژوئن 2016 میلادی بوده است.

یوییچی ایکمیزو تحلیلگر ارشد اقتصادی استاندارد بانک در توکیو در این باره تاکید کرد: نااطمینانی نسبت به سیاست های دولت ترامپ موجب نگرانی زیادی در بازارهای بین المللی شده است.

وی در ادامه افزود: کاری که ترامپ انجام داد، فراتر از انتظارات ما بوده و این مساله موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

پس از اظهارات ترامپ در مخالفت با دلار قوی، دلار بدترین عملکرد خود را در 3 دهه اخیر در ماه ژانویه ثبت کرده است. به نظر می رسد دولت ترامپ در راستای کاهش ارزش دلار حرکت خواهد کرد.

سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست امروز خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ خواهد کرد.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازار طلا نیز تاکید کرد: سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1197 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1180 دلار کاهش خواهد یافت.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون نیز تاکید کرد: نگرانی ها نسبت به سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ موجب خواهد شد تا تقاضا برای طلا در بازارهای بین المللی افزایش یابد.

انتشار آمارهای مهم وزارت کار آمریکا درباره وضعیت اشتغال در ماه ژانویه تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها