کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گرانی ‌دورقمی تا 62 درصد در 30 کالای اساسی!


کد خبر : ۳۳۰۵۸سه شنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲:۲۷۵۸۲۹ بازدید

در حالی گزارش های رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار از تورم تک رقمی حکایت دارد که وزارت صنعت گزارش جدیدی از تغییر قیمت 57 کالای اساسی ...

در حالی گزارش های رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار از تورم تک رقمی حکایت دارد که وزارت صنعت گزارش جدیدی از تغییر قیمت 57 کالای اساسی مردم را منتشر کرد تا تورم دورقمی بیش از 30 کالا حقیقت تورم را نشان دهد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تسنیم، وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش جدیدی از میزان تغییر قیمت کالاهای اساسی در یک ساله منتهی به آذر 95 منتشر کرد که نشان می دهد، اکثر کالاها طی یک سال گذشته دچار تورم دو رقمی شدند. از بین 57 کالایی که وزارت صنعت گزارش داده، 30 کالای اساسی طی یک سال اخیر تورم 2 رقمی داشتند. در این بین تنها 9 کالا هستند که با کاهش قیمت مواجه شدند.

بر اساس این گزارش، طی  یکسال اخیر بیشترین افزایش قیمت را جوجه یکروزه با رشد 62.3 درصدی داشته و پس از آن خرما با رشد 36.3 درصد، برنج طارم با رشد 34.2 درصد، نخود 34.3 درصد، گوشت مرغ تازه 26.4 درصد، لپه 25 درصد و موز 23 درصد قرار دارند.

در بخش کالاهای صنعتی هم میلگرد ساده با رشد 20 درصدی و سیمان خاکستری تیپ 2 فله با افزایش 13.9 درصدی قیمت در بازار مواجه بود.

جزئیات تغییرات قیمت انواع کالاهای اساسی در یک سال منتهی به آذر 95 به شرح زیر است:

bx3uibvao8euuprjplq9.jpg

17r6js8d8j8el3ez2csx.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها