کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نگرانی از صدور 275 مجوز بلندمرتبه در معابر کم‌عرض تهران!


کد خبر : ۳۳۰۳۴سه شنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵:۱۰۱۲۷۱ بازدید

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نباید حادثه پلاسکو را به یک ساختمان تنزل داد، گفت: شهرداری تهران در معابر 6 تا 12متری مجوز 275 بنای بیش ...

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نباید حادثه پلاسکو را به یک ساختمان تنزل داد، گفت: شهرداری تهران در معابر 6 تا 12متری مجوز 275 بنای بیش از 11 طبقه را صادر کرده و حتی در یک معبر کمتر از 6 متر، سه مجوز ساختمان بلندمرتبه صادر شده است.

عباس آخوندی با بیان اینکه مساله اصلی در حادثه پلاسکو، نحوه اعمال مدیریت شهری در ایران است، گفت: معضل اصلی در کلان‌شهرها به‌ویژه تهران، مساله شهرفروشی و فروش ضابطه است. وی تاکید کرد: هر قانون، ضابطه، مقررات شهرسازی و مقررات ساختمانی که وضع کنید باید ضمانت اجرایی داشته باشد. اگر قرار باشد مدیریت شهری بتواند این ضوابط را به منظور ایجاد درآمد برای شهرداری بفروشد، دیگر نمی‌دانم چه پاسخی به سوالات مطرح شده درباره حادثه پلاسکو بدهم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جریان توسعه مسکن مهر شهر جدید پردیس ۳۱۹ بلوک ساختمانی ۱۰ و ۱۵ طبقه و در پرند ۵۶۵ بلوک ساختمانی بیش از ۱۲ طبقه احداث شده یا در حال احداث است. آخوندی تصریح کرد: در جریان توسعه مسکن مهر شهر جدید پردیس ۳۱۹ بلوک ساختمانی ۱۰ و ۱۵ طبقه احداث یا درحال تکمیل داریم که وضعیتی مشابه ساختمان پلاسکو دارند. در پرند نیز ۵۶۵ بلوک ساختمانی بیش از ۱۲ طبقه در حال احداث است. در مرکز شهر تهران وقتی پلاسکو آتش گرفت این‌گونه دچار معضلات شدیم، حال شما امکانات شهرداری پرند و پردیس را در نظر بگیرید، اگر حادثه‌ای مشابه پلاسکو رخ بدهد چه باید کرد.

 

ضرورت ارتقای منزلت اجتماعی در بافت فرسوده

وزیر راه و شهرسازی همچنین در سخنانی، با اشاره به اهمیت ارتقای منزلت اجتماعی در بافت‌های فرسوده، از پروژه نوسازی بافت فرسوده محله سیروس به‌عنوان نمونه بارزی از تغییر رویکرد دولت یازدهم نسبت به دولت گذشته در بخش بازآفرینی یاد کرد و گفت: برآورد ما در اجرای پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده این است كه جمعیتی كه در این بافت‌ها زندگی می‌كنند، امكان جابه‌جایی نداشته و باید در همین محله و بافت زندگی كنند. پس ما باید در اجرای پروژه‌های خود امكان ارتقای زندگی را برای آنها فراهم كنیم. آخوندی تصریح کرد: منطقه ۱۲ كه واقع در قلب شهر تهران است نباید تبدیل به یك منطقه كاملا فرسوده شود بلكه با توجه به رویكرد ارتقای كیفیت زندگی نوسازی و بازآفرینی شهری خود بافت و محله باید به سمتی حركت كنند كه ساكنان آن شروع به بازآفرینی محله زندگی خود كنند.

این مقام مسوول با تاكید براینكه الگوی ما در اجرای این پروژه‌ها، الگوی زندگی ایرانی است، گفت: این طرح از اواخر دولت پیشین طراحی و در دولت یازدهم فعال شد و به اتمام رسید. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فارغ از بحث‌های مسكن فضاهای عمومی مانند بیمارستان، مدرسه و پارك نیز در این پروژه‌ها مورد توجه قرار گرفته كه هم‌اكنون بخشی از آن در محله سیروس در حال انجام است. وی در ادامه تنزل منزلت اجتماعی در این گونه مناطق را یكی از مشكلات اصلی محلات ناكارآمد اعلام كرد و گفت: افزایش منزلت اجتماعی یكی از مهم‌ترین اهداف ما در این مسیر است. اقدامی كه بتوانیم به كمك آن سایر پروژه‌ها را به گونه‌ای طبیعی و از طریق ساكنان این محلات اجرا كرده و دیگر نیازی به دخالت دولت نداشته باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها