کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز شنبه 2 بهمن 95


کد خبر : ۳۲۷۰۴شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۵۰۱۰۱۲ بازدید

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر نگرانی های مربوط به ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا افزایش یافته است.

در حالی که مراسم تحلیف ترامپ روز گذشته در واشنگتن برگزار شد ، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار آمریکا و نگرانی های مربوط به سیاست های ترامپ تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت جهانی طلا داشته است.

بانک مرکزی اروپا نیز تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز پیش بینی کرده است که روند صعودی نرخ بهره طی ماه های آینده ادامه خواهد یافت.

برگزاری مراسم تحلیف ترامپ و نگرانی های مربوط به سیاست های اقتصادی و مالی وی موجب شد تا شب گذشته شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شود.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1211 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 0.7 درصدی روبرو شده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 17 دلار رسیده است. برایان لوندین تحلیلگر و سردبیر گلدنیوز در این باره تاکید کرد: مدتی زمان لازم خواهد بود تا دولت ترامپ سیاست های اقتصادی و مالی خود را اجرا کند. در شرایط کنونی بازارهای بین المللی منتظر روشن شدن سیاست های دولت جدید آمریکا هستند.

وی افزود: تاکنون تیم ترامپ نشان داده اند که از کاهش ارزش دلار حمایت می کنند. این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

شاخص ارزش دلار روز جمعه با کاهش 0.3 درصدی روبرو شده است. دلار و قیمت طلا رابطه معکوسی با یکدیگر دارند. البته تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا در شرایط کنونی موقتی خواهد بود و چندان پایدار نخواهد ماند.

این موسسه سرمایه گذاری اعلام کرد: انتظار داریم که فدرال رزرو سیاست های پولی را تشدید کند و با اجرای سیاست های انقباضی پولی و افزایش نرخ بهره، ارزش دلار نیز افزایش خواهد یافت.

به نظر می رسد روند نوسانات ارزش دلار آمریکا و انتشار آمارهای اقتصادی مهم و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در شرایط کنونی خواهد داشت. آمارهای اقتصادی مهمی در آمریکا منطقه یورو و چین منتشر خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها