کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار دیجیتال آرام گرفت


کد خبر : ۳۲۶۲۳چهارشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۳۵۳۳۶۷ بازدید

افزایش نرخ ارز طی دو ماه گذشته باعث افزایش نسبی انواع کالاها در بازار دیجیتال شد، اما به گفته فعالان بازار از ابتدای هفته جاری قیمت ...
بازار دیجیتال آرام گرفتبازار دیجیتال آرام گرفت

افزایش نرخ ارز طی دو ماه گذشته باعث افزایش نسبی انواع کالاها در بازار دیجیتال شد، اما به گفته فعالان بازار از ابتدای هفته جاری قیمت ها در بازار روند کاهشی به خود گرفته اند.

فریبرز پورقاضی یکی از فروشندگان تلفن همراه با تأکید بر اینکه قیمت ها در بازار تلفن همراه رو به ارزان شدن می روند به  «فرصت امروز» گفت: علت اصلی آن کاهش نرخ ارز است اما واردکنندگان نیز به روند نرخ ارز امید دارند و این باعث شده قیمت محصولات کاهش پیدا کند.

وی افزود: به نظر می رسد این کاهش قیمت تا اواسط اسفند ماه ادامه داشته باشد و با توجه به نزدیک شدن سال نو و بازار شب عید، قیمت ها تا حدودی افزایش پیدا کنند و در سال جدید دوباره شاهد کاهش قیمت ها باشیم.

پورقاضی با اشاره به اینکه قیمت ها در بازار تلفن همراه به خوبی کنترل شد، اظهار کرد: در سال های گذشته هرگاه نرخ ارز افزایش پیدا می کرد، شاهد بالا رفتن شدید قیمت ها بودیم، اما امسال باتوجه به اینکه دلار به بالاترین حد خود رسیده بود قیمت ها در بازار گوشی چندان تغییری نکرده بود.

این فعال بازار در پاسخ به این سوال که چه گوشی هایی در این مدت بیشترین افزایش قیمت را به خود دیدند؟ گفت: انواع مدل های آیفون بیشترین افزایش قیمت را نسبت به سایر مدل ها داشتند که البته در این مدت آیفون 7 از مدل های دیگر گوشی های اپل گران تر شد.

به گفته وی، اگر روند کاهش نرخ ارز ادامه پیدا کند، قیمت ها تا کمتر از دو هفته دیگر کاهش زیادی پیدا خواهند کرد و زمان مناسبی برای خرید گوشی و لوازم جانبی آن است.

با افزایش نرخ ارز گرچه بازار لوازم رایانه نسبت به بازار تلفن همراه چندان شاهد نوسان قیمت نبود، اما برخی کالاهای پرمصرف مانند لپ تاپ قیمت صعودی به خود گرفتند.

کیانوش جلودارزاده یکی از واردکنندگان قطعات رایانه ای در این باره به  «فرصت امروز» گفت: بازار قطعات رایانه ای با کسادی مواجه است و اگر قیمت ها بالاتر روند مطمئناً همان تعداد خریداری هم که به بازارها می آمدند دیگر اقدام به خرید محصول جدید نمی کنند، به همین دلیل بیشتر فروشندگان حاضر بودند سود کم تری کنند تا مشتریان اقدام به خرید کنند.

وی افزود: علت افزایش قیمت لپ تاپ نیز استقبال خریداران از این محصولات است و از طرف دیگر مدل های زیادی برای سال جدید میلادی به بازار راه یافتند که این قیمت ها را افزایش داد.

این واردکننده در پاسخ به این سوال که آیا با کاهش نرخ ارز تأثیری در بازار محصولات رایانه ای خواهد داشت یا خیر؟ گفت: بدون شک کاهش نرخ ارز روی این بازار هم تأثیر می گذارد، قیمت ها به مرور زمان روند کاهشی به خود خواهند گرفت.

جلودارزاده با بیان اینکه بهمن ماه زمان مناسبی برای خرید محصولات رایانه ای است، گفت: البته قیمت لپ تاپ و دیگر محصولات پرمصرف، به سرعت کاهش نخواهد یافت و کسانی که نیاز به این دستگاه ها دارند بهتر است چندان منتظر ارزانی نمانند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها