کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرين جزئيات وصيت‌نامه آيت‌الله هاشمی


کد خبر : ۳۲۳۹۸چهارشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷:۱۰۲۲۱۶ بازدید

به فاصله يك روز پس از حضور چشمگير مردم ايران در مراسم تشييع پيكر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، فرزند مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني ...

به فاصله يك روز پس از حضور چشمگير مردم ايران در مراسم تشييع پيكر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، فرزند مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با تشكر از مردم و رسانه‌ها براي حضور وصف‌ناپذير و پوشش مراسم تشييع و تدفين ايشان از گشوده شدن وصيت‌نامه وي خبر داد. محسن هاشمي با حضور در برنامه حالا خورشيد شبكه 3 سيما با اشاره به گشوده شدن وصيت‌نامه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني گفت: وصيت‌نامه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در دفتر ايشان در مجمع تشخيص مصلحت نظام نگهداري مي‌شد كه خانواده ايشان آن را گشودند. فرزند آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به زمان اين وصيت‌نامه كه مربوط به سال79 است به اين نكته اشاره كرد كه هنوز وصيت‌نامه جديدي از ايشان به دست نيامده است.

 

 وصيت‌نامه مربوط به سال 79 است

هاشمي با اشاره به محتواي وصيت‌نامه آيت‌الله گفت: «در وصيت‌نامه ايشان آمده است كه از اول انقلاب اسلامي تاكنون هيچ چيزي بر دارايي‌هاي موجود قبل از انقلابم اضافه نشده است و هزينه‌هاي زندگي را در درجه اول از عوايد و فروش اموال قبل از انقلاب و در درجه دوم از حقوق و مزاياي قانوني‌ام برداشته‌ام.»

به گزارش ايسنا، فرزند آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني تصريح كرد:«وصيت‌نامه جديدي از ايشان پيدا نكرديم، وصيت‌نامه مربوط به سال 79 است؛ چند سال قبل كه قرار بود، آنژيو شوند يك وصيت‌نامه نوشتند و به من دادند و من را وصي كردند. وصيت‌نامه با خط خود ايشان نگاشته شده اما ممكن است وصيت‌نامه جديدي هم باشد كه هنوز پيدا نكرده‌ايم.»

وي همچنين گفت:«از ملت ايران، مقام معظم رهبري، فرهيختگان، آيات و همه كساني كه اين همدردي وصف‌ناپذير را با شخصي كه تمام عمرش را در پيروز كردن ملت ايران و جمهوري اسلامي گذاشت، تشكر مي‌كنم. ايشان بيش از 60 سال از عمرشان را در تلاش براي جمهوري اسلامي گذاشتند. نگاهشان اين بود كه در جمهوري اسلامي وحدت و اعتدال هميشه در اوج باشد.»

 

 ارتباط با امام (ره) و رهبري

محسن هاشمي گفت:«ايشان در قم در خانه‌يي زندگي مي‌كردند كه در همسايگي امام خميني بودند. به سرعت به ايشان علاقه‌مند شدند و اطلاعات كشور را ايشان جمع‌آوري مي‌كردند و به امام مي‌دادند. امام به ايشان پول مي‌دهد كه يك راديو بخر و اخبار را گوش كن و به من انتقال بده. آن زمان برخي حتي مخالف راديو بودند. اين راديو را هنوز در موزه رفسنجان داريم. اين نخستين اقدام اجتماعي

حضرت امام بود كه پول خريد راديو را به آقاي هاشمي دادند و كمتر جايي گفته شده است.»

وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود:«اميركبير اسوه پدر بود. مطالعات زيادي درباره ايشان مي‌كرد. وقتي اسناد جمع‌آوري مي‌شود، اين احساس را مي‌كند كه نبايد اين اسناد پنهان بماند و از ديد خودش مقدمه بسيار زيبايي بر كتاب اميركبير قهرمان مبارزه با استعمار مي‌نويسد.»

محسن هاشمي تصريح كرد:«پدر از همان طلبگي به مسائل بين‌المللي علاقه‌مند بودند. زماني كه در بهرمان از دست ساواك پنهان شده بودند، كتابي درباره فلسطين را ترجمه كردند تا در اختيار مردم قرار دهند؛ يك نسخه از كتاب را براي آقاي مصدق فرستادند، آقاي مصدق پول زيادي دادند و كتاب را در تعداد بسياري چاپ كردند. يكي از علل بازداشت دوباره پدر همين كتاب بود.»

 

 روش اعتدالي آيت‌الله

وي با تاكيد بر اينكه ايشان به ‌شدت مخالف

زهدفروشي بودند و هميشه مشي اعتدالي داشتند، گفت: «ايشان سعي مي‌كردند، چهره واقعي اسلام را به دور از ريا و... در انقلاب نشان دهند. ايشان معتقد بودند به جوانان نبايد سخت گرفت. مسائلي كه در اسلام مستحب است نبايد به آنها واجب كنيم، براي اينكه بخواهيم خودمان را موجه و دو آتيشه جلوه بدهيم سبك ديگري براي زندگي جوانان ايجاد كنيم. كما اينكه مي‌بينيد، شكل گرفت.»

هاشمي گفت:«در مورد مطالبي كه در ارتباط با اشرافي‌گري و ثروت زياد ايشان مطرح مي‌شد، درست نيست؛ برخي فكر مي‌كردند كه ايشان داراي ثروت آنچناني و افسانه‌يي هستند درحالي كه آنگونه نيست و دارايي‌هايشان بسيار كم است.»

محسن هاشمي درباره منزل پدر خود هم در جماران گفت:«در كنار منزل امام در جماران يك واحد منزل متعلق به فرد ديگري بود؛ به علت حضور امام در آن منطقه و حسينيه و به علت رفت و آمدها، دچار مشكلاتي شده بود، امام فرمودند اين منزل را از آن فرد بخريد به قيمت خوب كه بتواند براي خودش منزل مناسبي تهيه كند كه اينقدر آزار و اذيت نشود. وقتي اين منزل خريده شد از امام خواستند كه با اين منزل چه‌كار كنيم، گفتند بگيد آقاي هاشمي بيايند اينجا زندگي كنند.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها