کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

علل توقف پرداخت وام در برخی بانک‌ها اعلام شد


کد خبر : ۳۲۳۶۵چهارشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۴۰۳۳۰۳ بازدید

یک مقام آگاه بانک مرکزی یکی از علل توقف فرایند اعطای تسهیلات در برخی بانک‌های بزرگ کشور را بازپرداخت اضافه برداشت این بانک‌ها به ...

یک مقام آگاه بانک مرکزی یکی از علل توقف فرایند اعطای تسهیلات در برخی بانک‌های بزرگ کشور را بازپرداخت اضافه برداشت این بانک‌ها به بانک مرکزی بیان کرد.

یک مقام آگاه در بانک مرکزی با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش اعطای تسهیلات بانک‌ها به مشتریان، عدم تعادل در منابع و مصارف بانک‌هاست، اظهارداشت: بانک مرکزی محدودیتی در اعطای تسهیلات برای مشتریان ایجاد نکرده است.

وی افزود: بانک‌های بدهکار در حال برنامه‌ریزی برای تسویه بدهی خود به بانک مرکزی هستند و سیاست‌های اعتباری خود را با توجه به وضعیت نقدینگی خود تنظیم می‌کنند.

این مقام آگاه تصریح کرد: بنابراین پرداخت تسهیلات با میزان منابع ارتباط مستقیم دارد. از طرفی بحث انضباط مالی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های بانک مرکزی است که بر اساس آن لازم است بانک‌ها به گونه‌ای اقدام کنند که اعطای تسهیلات از محل ایجاد مانده بدهکار نزد بانک مرکزی عملیاتی نشود.

اگرچه در گفت‌و‌گوی این مقام آگاه اقدام بانک‌ها در توقف اعطای تسهیلات، خود جوش عنوان شده اما هماهنگی بانک‌های دولتی و شبه دولتی در این رویه رد پای نقش آفرینی بانک مرکزی در این روند را به خوبی نشان می‌دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها