کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فراز و نشیب های این روزهای شاخص بورس


کد خبر : ۳۲۱۷یکشنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵:۳۰۲۰۹۸ بازدید

شاخص کل بورس امروز هم با روند نزولی خود به رکورد 2 ماه گذشته خود یعنی به کانال 81 هزار واحدی برگشت، تا بازدهی منفی حدود یک درصدی را نصیب سرمایه‌گذاران کند.

 تمام شاخص‌های منتخب بازار از جمله صنعت، 50 شرکت ‌فعالتر، آزاد شناور، 30 شرکت بزرگ، بازار اول و بازار دوم در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

در حالی تمام نمادهای بورسی با ریزش و افت قیمت مواجه شدند که بسیاری از تحلیل‌گران و کارشناسان بازار از ارزندگی قیمت‌های فعلی خبر داده و عنوان می‌کنند: برای این اصلاح قیمت‌ها تا این حد دلیل منطقی وجود ندارد.امروز تمام نمادهای بورسی بغیر از چند شرکت با برتری عرضه، کاهش قیمت داشته و تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

براساس این گزارش، با وجود گشایش مشکلات سیاسی و لغو تدریجی تحریم‌ها شاخص کل بورس همچنان نزولی است که تداوم این روند منجر به کاهعش بیشتر سرمایه‌های سرمایه‌گذاران خرد و کلان خواهد شد؛ امروز ارزش کل بازار با کاهش حدود 4 هزار واحدی به 402 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به هفته‌های گذشته کاهش قابل توجهی داشته است، لذا بر این اساس ارزش معاملات امروز نیز به نسبت روزهای گذشته با کاهش همراه بود و در مجموع 39 میلیون برگه سهم در 57 هزار و 31 دفعه، معامله شد.

با کاهش 763 واحدی، شاخص بورس به 81906 واحد رسید، تا بیشترین افت تاریخی را در سال‌های گذشته بازار تجربه کند. در معاملات امروز، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی (مپنا)، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات، بانک تجارت، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک پاسارگاد، بانک صادرات، پتروشیمی پردیس، فولاد خوزستان، بانک اقتصاد نوین، ایران خودرو، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، تاپیکو و سایپا بیشترین تاثیر منفی را داشتند، اما در مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان به دلیل احتمال ورود به خرید پتروشیمی پارس با برتری تقاضا همراه شد و بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشت؛ به دنبال آن معدنی و صنعتی چادرملو، خدمات انفورماتیک، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، تهران‌شیمی، بیمه دانا و پارسیان تاثیر مثبت بر شاخص داشتند.

شب گذشته نیز علی صالح‌آبادی، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در سخنانی با اشاره به وضعیت فعلی بازار، تاکید کرد: با توجه به این روند، حقوقی‌های بازار با توجه با منابعی که در اختیار دارند از بازار حمایت کرده و مانع از ریزش بیشتر قیمت سهام شرکت‌هایشان خواهند شد؛ چشم‌انداز بازار نیز با توجه به گشایش‌های سیاسی و ابراز علاقه برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

در معاملات امروز فرابورس نیز شاخص با کاهش قابل توجه 22 واحدی به 780 واحد رسید که این رقم حدود 3 ماه پیش ثبت شده بود. در این بازار پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی جم، پالایش نفت تهران، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ذوب‌آهن اصفهان، پالایش نفت لاوان و نفت پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص این بازار داشتند.امروز قیمت تسهیلات خرید مسکن نسبت به روزهای گذشته با روند متعادل‌تری معامله شد و حتی در برخی از آنان کاهش قیمت به ثبت رسید . پیش از این، مدیران فرابورس در واکنش به افزایش‌ قیمت‌های پیاپی تسهیلات مسکن تأکید کرده بودند که افراد تا ایجاد تعادل صبر کرده تا در آینده روند معاملات این اوراق متعادل شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها