کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چین چگونه می‌تواند در بازار جهانی طلا پیشتاز شود؟


کد خبر : ۳۲۱۵۱سه شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳:۴۷۹۲۷ بازدید

جایگاه چین به عنوان بزرگترین واردکننده طلا، مشارکت در تعیین قیمت طلا در بورس لندن و طرح ایجاد مرکز سرمایه گذاری طلا جواهر در ...
چین چگونه می‌تواند در بازار جهانی طلا پیشتاز شود؟چین چگونه می‌تواند در بازار جهانی طلا پیشتاز شود؟

جایگاه چین به عنوان بزرگترین واردکننده طلا، مشارکت در تعیین قیمت طلا در بورس لندن و طرح ایجاد مرکز سرمایه گذاری طلا جواهر در شانگهای، این کشور را به یکی از بازیگران اصلی در بازار جهانی طلا در سال 2016 تبدیل کرده است.

قیمت طلا پس از افزایش 8 درصدی در سال 2016 میلادی، در نخستین روز مبادلات 2017 با کاهش روبرو شده است. قیمت طلا در سال های 2012 تا 2015 به طور متوالی با کاهش روبرو شده بود.

بر اساس این گزارش کاهش قیمت جهانی طلا به نفع چین بزرگترین وارد کننده شمش طلا و سرمایه گذار عمده در سکه های طلا بوده است. تا پایان سال 2016 میلادی، قیمت طلا با افزایش نسبی 8 درصدی روبرو شده است. تا اواسط 2016 قیمت طلا با رشد چشمگیر 25 درصدی همراه شد. ولی بعد از ان قیمت طلا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با افت شدیدی روبرو شد.

بنابر این، چین در یک شرایط 2 بعدی قرار گرفت. از یک سو خریداران طلا در چین می توانند به راحتی وارد بازار جهانی شوند، آن هم به خاطر کاهش قیمت جهانی طلا. از سوی دیگر دارندگان بزرگ ذخایر طلا مثل بانک مرکزی چین و خریداران خصوصی، می توانند از مزیت کاهش رشد قیمتها سود ببرند.

دولت چین به منظور جلوگیری از خروج سرمایه ها، واردات طلا را محدود کرده است. بانکهای دارای مجوز واردات طلا برای ادامه واردات با مشکلاتی روبرو هستند. بنابر این چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلای جهان می تواند بر قیمت این فلز گرانبها در بازارهای بین المللی تاثیر بگذارد. این مطلب را آندری ویازوفسکی معاون شرکت سرمایه گذاری طلای زولوتوی روسیه می گوید.

وی در ادامه افزود: این محدودیتها به همراه اصلاحات ارزی در هند موجب کاهش قیمت جهانی طلا شده است. قیمت طلا در سال 2016 میلادی بار دیگر وارد کانال 1100 دلاری شد و این روند در سال 2017 نیز ادامه داشته است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر می رسد چین در سال 2017 میلادی، در محدودیت های اعمال شده برای واردات طلا تجدید نظر خواهد کرد. هرگونه محدودیت از سوی دولت چین به ضرر جایگاه بورس طلای شانگهای خواهد بود.

چین در سال 2016 برای نخستین بار سیستم قیمت گذاری طلا را در بورس شانگهای معرفی کرد و به یکی از پیشتازترین پلت فرم های تجاری طلا در جهان تبدیل شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها