کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

10 سردار سپاه که در سوریه به شهادت رسیدند


کد خبر : ۳۲۱۳۷سه شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۱۲۰۴۲ بازدید

در شش سال گذشته و در جریان درگیری های خون بار سوریه، ایران شهدایی را تقدیم دفاع از حرم اهل بیت (ع) است که در میان آنها ...

در شش سال گذشته و در جریان درگیری های خون بار سوریه، ایران شهدایی را تقدیم دفاع از حرم اهل بیت (ع) است که در میان آنها ۱۰ سردار سپاه پاسداران به چشم می‌خورند.

۱- سردار عبدالله اسکندری (شهادت: بهار ۹۳)
سردار حاج عبدالله اسکندری هرچند رزمنده‌ای نام‌آور در جنگ تحمیلی بود، اما نام او وقتی سرزبان‌ها افتاد که پیکر مطهرش پس از شهادت به دست تروریستها افتاد و ابوجعفر نامی که از فرماندهان آنها بود سر از تن بی‌جانش جدا کرد و تصاویر آن را در فضای مجازی منتشر ساخت. البته طولی نکشید که وعده خدا محقق شد و با کشته شدن ابوجعفر به دست ارتش سوریه، این بار تصویر لاشه او بود که در معرض دید جهانیان قرار گرفت و دل همه دوستداران شهید را شاد کرد. سردار اسکندری از مدافعان حرم در سوریه و رئیس سابق بنیاد شهید استان فارس بود که در نهایت پس از سال‌ها مبارزه و مجاهدت به آرزوی قلبی‌اش رسید و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) در اولین روزهای خرداد ماه سال ۹۳ به شهادت رسید.

۲- سردار محمدعلی الله‌دادی (شهادت: زمستان ۹۳)
سردار محمد علی الله دادی با شروع انقلاب وارد نهادهای انقلابی شد. وی در سال ۶۲ برای خدمت به مناطق محروم به کهنوج رفت، در دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ ثارالله به عضویت در تیپ ادوات در آمد. وی پس از شهادت حاج مهدی زندی مسئولیت فرماندهی تیپ ادوات لشکر را بر عهده گرفت؛ جانشینی لشکر ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی، فرماندهی تیپ رمضان لشکر ۲۷ حضرت رسول(ص) و فرماندهی سپاه الغدیر یزد، از دیگر مسئولیت های وی پس از دوران دفاع مقدس بود.

۳- سردار هادی کجباف (شهادت: بهار ۹۴)
سردار حاج هادی کجباف یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور سوریه بود که در بهار سال ۹۴ در حال کمک به هدایت عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروههای تروریستی تکفیری ارتش آزاد و جبهه النصره، پس از قرار گرفتن در محاصره و نبردی جانانه با دشمن به همراه عده ای از رزمندگان دلاور “تیپ سرافراز فاطمیون ، دفاع وطنی و ارتش سوریه”، بال در بال ملائک گشود و به کاروان عاشورائیان پیوست؛ وی در زمان هشت سال دفاع مقدس ملت ایران در مقابل تجاوز صدام، معاون فرماندهی گردان مالک اشتر (شوشتر) و همچنین لشکر ۷ ولی عصر (عج) بود.

۴- سردار فرشاد حسونی زاده (شهادت: پاییز ۹۴)
سردار فرشاد حسونی زاده، مدافع حرم حضرت زینب ( سلام الله علیها )، فرمانده اسبق تیپ صابرین بود که در عملیاتی غافلگیرانه از سوی تروریستها، در پاییز سال ۹۴ به همراه سردار مختاربند در سوریه به شهادت رسید.

۵- سردار حمید مختاربند (شهادت: پاییز ۹۴)
حاج حمید مختاربند، معروف به “ابو زهرا”، مدافع حرم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)، مسول سابق ستاد تیپ یکم حضرت حجت (عج) اهواز و از پیشکسوتان جهاد و شهادت بود که در پاییز سال ۹۴ و در یک روز همراه با سردار حسونی زاده، در سوریه به شهادت رسید.

۶- سردار حسین همدانی (شهادت: پاییز ۹۴)
سردار حسین همدانی از پایه گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده منطقه عملیاتی “بازی دراز” در جبهه غرب در زمان دفاع مقدس، عضو شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان، فرمانده لشکر ۳۲ انصارالحسین استان همدان، فرمانده لشکر ۱۶ قدس استان گیلان و معاونت عملیات قرارگاه قدس بود؛ وی همچنین پس از دفاع مقدس مسئولیت هایی همچون فرماندهی قرارگاه نجف اشرف، فرماندهی لشکر ۴ بعثت، ریاست ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران، جانشینی فرماندهی نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جانشینی سازمان بسیج مستضعفین و فرماندهی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ را بر عهده داشت؛ سردار همدانی در مهر ماه سال ۹۴ در حین انجام ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسید.

۷- سردار سعید سیاح طاهری (شهادت: زمستان ۹۴)
سردار حاج سعید سیاح طاهری پس از انقلاب در عرصه‌های مختلف دفاع از کشور، از جمله غائله ضدانقلاب در کردستان، خط التقاط و فتنه منافقین و بنی‌صدر مشارکتی فعال دانست، با شروع تجاوز دشمن بعثی به میهن در مسئولیت فرماندهی رده‌های مختلف رزمی به دفاع از کشور پرداخت؛ در طول ۸ سال دفاع مقدس همواره در جبهه‌های مختلف حضور داشت و بارها در عملیات‌های مختلف مجروح گردید و با از دست دادن قسمت زیادی از سلامتی و اهدای یک چشم خود به افتخار جانبازی ۷۰% نائل آمد؛ شهید سیاح طاهری پس از دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف فرهنگی در ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس کوشید و اقدامات مؤثری را در این راه، از جمله ایجاد موزه دفاع مقدس آبادان و برگزاری یادواره‌های شهدا و عملیات‌های جنگ تحمیلی به انجام رسانید. اشتیاق شدید ایشان به خدمت و شهادت در راه خدا سبب گردید با مورد تهدید قرار گرفتن حرم اهل‌بیت (ع) در سوریه، به صف جهاد بر علیه گروههای تکفیری و ضداسلام در مسئولیت مستشاری بپیوندد تا نهایتا در روز چهارشنبه ۲۳ دی ماه پس از سالها صبر و بی‌تابی به همرزمان شهیدش بپیوندد.

۸- سردار حسنعلی شمس آبادی (شهادت: زمستان ۹۴)
سردار حسنعلی شمس آبادی از پاسداران سپاه امام رضا (ع) بود که یک روز پس از بازنشستگی برای مأموریت های مستشاری به سوریه رفته بود و در ایام شهادت حضرت زهرا (س) هدیه بازنشستگی خود را از دستان عقیله بنی هاشم (س) دریافت کرد و به شهادت رسید.

۹- سردار غلامرضا سمایی (شهادت: پاییز ۹۵)
سردار غلامرضا سمایی مسئول بسیج شهرستان تربت حیدریه، مسئول اطلاعات سپاه شادگان اهواز، مسئول اطلاعات و فرمانده آتشبار گردان توپخانه، مسئول اطلاعات گروه توپخانه و موشکی ۶۱ محرم، مسئول عملیات گروه توپخانه ۶۱ محرم، مسئول گروه توپخانه لشکر ۵ نصر، معاون هماهنگ کننده قرارگاه ثامن الائمه(ع) و همچنین مسئول عملیات قرارگاه ثامن الائمه(ع) سپاه در شرق کشور بود که در پاییز سال گذشته در سوریه به مقام شامخ شهادت دست یافت.

۱۰- سردار غلامعلی قلی‌زاده (شهادت: زمستان ۹۵)
سردار غلامعلی قلی‌زاده که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود، دی ماه ۹۵ حین مبارزه با تروریستهای تکفیری به شهادت رسید؛ او هجدهمین شهید مدافع حرم اهل بیت (ع) از دیار شهیدپرور آذربایجان است که تا کنون در مصاف با تروریستهای تکفیری در سوریه به شهادت رسیده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها